Walibi Holland heeft haar nieuwe plannen gepresenteerd. Het nieuwe mediaconcept, waarin muziek een hoofdrol speelt, heeft grote gevolgen voor het hele park. In de attractie ‘Speed of Sound’ wordt een van de bestaande rollercoasters omgebouwd tot een compleet nieuwe ervaring. “waarvan je oren gaan toeteren’; aldus directrice Mascha van Till,
Entertainment strategie
Olivier Snijders, de marketing director van Walibi Brand, verzorgde aan de hand van enkele filmpjes, de nieuwe uitstraling van het merk. De Characters komen straks ook tot leven buiten het attractiepark: in strips, film/muziek, op TV, radio, games en internet. Snijders ziet het als een voordeel dat de Characters nog bekend moeten worden: “Wij kunnen helemaal zelf bepalen wat er met de Characters gebeurd”. Ook aan de productlevenscyclus is gedacht. Snijders: “We kunnen rondom elk karakter een heel eigen verhaal opbouwen. Op die manier kunnen we met enige regelmaat het verhaal vernieuwen.” Toch zal het waarschijnlijk nog wel twee jaar duren voordat er een TV programma op TV komt met de figuren van Walibi. (red. Zoals Studio 100 dat al jaren voor elkaar heeft met de Plopsaland karakters.)
Taal van Walibi en Squad
Walibi richt zich met de nieuwe strategie sterk op de leeftijdscategorie 8 – 12 jaar; de Tweens. Het verhaal dat Walibi gaat communiceren is de strijd tussen twee rivaliserende Muziekgroepen. De band WAB wordt geleid door ‘Walibi’, en de hardrockband SKUNK is opgericht door bad-guy ‘Squad’. Walibi wordt over heel Europa een entertainment merk, met verschilende taalversies. Er is zelfs een aparte Vlaamse en Nederlandse taalversie voorbereid. Alleen de liedjes worden in alle landen in het Engels ingezongen. Er zijn al vijf muzieknummers opgenomen die gedoceerd worden gelanceerd ter ondersteuning van het merk.
Nieuwe attractie?
Er is geen sprake van een compleet nieuwe attractie. Voor de ‘Speed of Sound’ is een rollercoaster als basis genomen die al drie jaar stil stond. Hier is een nieuw element van geluid aan toegevoegd. Er wordt nog meer muziek in het park geïntroduceerd. Elke dag strijden de twee bands in een nieuwe show ‘The Final Battle’ op een podium voor het reuzenrad. Diverse attracties krijgen een nieuw jasje dat past bij een van de hoofdfiguren uit het verhaal en ook het personeel krijgt een nieuwe look. Mascha van Till: “Met deze nieuwe aanpak hebben we nu een verbindend thema – een rode draad. Dat misten we nog. Er is een masterplan geschreven tot 2020 waarin we het thema langzaam verder gaan uitbouwen.”
Alvast kennis maken
Iedereen kan alvast kennis maken met Walibi en zijn nieuwe vrienden èn rivalen. Je komt ze tegen in stripverhalen, games, muziek en videoclips die op nieuwe Walibi website www.walibi.com te zien zijn. Vanaf 9 april kunnen gasten alle veranderingen zien in het park. Dan opent het park haar deuren voor een nieuw seizoen.
Ook de naam van Walibi World in Flevoland wordt gewijzigd in: Walibi Holland
Meer informatie: www.Walibi.nl