De helft van de openingsdagen van Keukenhof zit er bijna op. Tot nu toe liggen de bezoekcijfers ruim boven het gemiddelde, wat betekent dat de Keukenhof afstevent op een nieuw bezoekrecord. Dat liet directeur Bart Siemerink van Keukenhof weten tijdens de relatiedag van Albron, de samenwerkingspartner in foodservice.
Het bezoekrecord van Keukenhof stamt uit 2015. Destijds kwamen er 1.175.000 mensen naar de bloemententoonstelling.
Druk paasweekend
Keukenhof heeft in het afgelopen paasweekend 150.000 bezoekers verwelkomd. Er was vooral veel belangstelling van Nederlandse gezinnen, Duitse en Amerikaanse gasten en opvallend veel Belgen en Fransen. Veel gasten komen speciaal voor Keukenhof naar Nederland. 80% van de bezoekers kwam zoals gebruikelijk uit het buitenland.
De grote drukte op het zorgt er voor dat er meer aandacht wordt besteed aan de logistieke processen op het park. Het vernieuwde entreegebouw, met de grote centrale parkeerplaats is één van de investeringen geweest om de bezoekersstroom wat beter te begeleiden. Siemerink: “We merken ook dat er meer druk komt te liggen op het personeel. Die moeten we daarom wat vaker laten rouleren.”
De drukste dag moet nog komen. Dat is traditioneel de Corsodag. Vorig jaar kwamen daar 66.000 mensen op af.
Eten en drinken
Robert Visser van Albron laat weten dat er sprake is van een zeer goede samenwerking tussen de diverse partijen. Albron heeft niet alleen te maken met de directie van Keukenhof (personeel van Albron zit in het MT), maar ook met Randstad (voor het flexibele personeel) en Sligro (toeleverancier van eten en drinken.)
Zie voor de logistiek processen bij de foodservice: Op- en afschalen bij de Keukenhof
Zie ook: Restaurant Keukenhof krijgt nieuw belevingsconcept
Meer informatie:
www.keukenhof.nl
www.albron.nl/branches/in-de-vrije-tijd