Horeca en recreatie klaagt over weerbericht

Veel mensen laten de beslissing van hun activiteiten afhangen van het weerbericht. Door de grote regionale verschillen in de afgelopen periode kreeg niet elke streek en attractie het weer dat was voorspeld. Vaak met bijzonder negatieve gevolgen.

Boze Horeca aan Vlaamse kust

Horecabedrijven aan de Vlaamse kust zijn ronduit boos. In plaats van herfstweer hadden zij afgelopen zondag een stralend zonnige dag. Veel toeristen bleven echter weg. Volgens eigen berekeningen kost een verkeerd weerbericht zoals afgelopen zondag de hele kust zo’n 1,5 miljoen aan inkomsten. De ondernemers pleiten al langer voor een speciaal kust-weerbericht tijdens de radio en TV-nieuwuitzendingen. De website: www.kustweerbericht.be sorteert nog onvoldoende effect.

Lees dit hele verhaal op www.standaard.be

Attracties mopperen

Ook in Nederland is de weersvoorspelling onderwerp van discussie. Efteling directeur Bart de Boer, liet afgelopen dagen via Twitter zijn ongenoegen blijken:

Ondertussen had de Efteling wel te lijden onder de slechte voorspellingen. De website Looopings zette de matige bezoekcijfers van diverse parken en evenementen in de regenachtige voorzomer eens op een rijtje.

Veel mensen trekken zich weinig aan van de regen (Amsterdam)

 

Online weerbericht is accurater

Locaal kunnen er grote verschillen kunnen zijn in de weersvoorspelling. Daar speelt Weeronline / Meteovista op in door op postcodeniveau weersvoorspellingen aan te bieden.  Zo zijn er o.a. modules om op de website van je bedrijf een zeer locaal weerbericht aan te bieden. Een voorbeeld van een (gratis) widget voor een locaal weerbericht (op weeronline):

 

Meer informatie: www.meteovista.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *