Hellendoorn, Slagharen en Walibi presenteren Nederlandse primeurs in attracties

Het pretparkseizoen gaat weer van start en dat is ook hét moment om je nieuwe attractie aan het publiek te presenteren. Woensdag presenteerde Hellendoorn haar nieuwe Disc ‘O attractie ‘Het Drakennest’. Donderdag maakte de triple launch achtbaan ‘Gold Rush’ in Slagharen haar eerste rit en ook Walibi Holland presenteerde deze dag een nieuwe attractie: de Virtual Reality Experience ‘Neurogen’.

Drakennest Hellendoorn

Het DrakenNest is een ‘Mega Disk’O’ (Zamperla) attractie die nog niet in Nederland te vinden is. Deze attractievorm was vorig jaar wel even te zien in het inmiddels verdwenen indoor park Yumble. De attractie omschrijft zich als een ronddraaiende, heen en weer bewegende schijf waarin bezoekers kunnen plaatsnemen. De attractie is vanaf zaterdag 15 april open voor publiek.

Storytelling
Er is bij deze attractie veel aandacht besteed aan het verhaal, dat zichtbaar is in de thematisering van de attractie en via diverse media wordt verteld. De verhaallijn: “Om haar goudberg te laten groeien moet de boze draak Hellendra steeds verder weg vliegen. Al het goud in Hellendoorn heeft ze al. Ze moet dus steeds langer haar nest met drakeneieren alleen laten. En dat heeft de mensen uit de omgeving op een ingenieus idee gebracht. Onder het nest met drakeneieren hebben ze een machine gebouwd. De machine kan het nest laten wiegen waardoor het warmte opwekt. Door deze warmte komen de eieren sneller uit. Hopelijk voordat Hellendra terug is van haar duistere rooftochten… Lukt het om de eieren tijdig te laten uitkomen en de drakenjongen te temmen?”

Zie ook: aankondiging Nieuwe attractie Hellendoorn in 2017

Meer informatie: www.avonturenpark.nl

Triple Launch achtbaan in attractiepark Slagharen

De Gold Rush (Gerstlauer) is de eerste achtbaan in Nederland waarin je drie keer wordt gelanceerd en de vervanger van de Looping Star, de achtbaan waar het park vorig jaar afscheid van nam. De nieuwe achtbaan heeft voor de achtbaanfans enkele verassingen in petto; je wordt drie keer gelanceerd, twee keer voorwaarts en één keer achteruit. De maximale snelheid is 95 km/uur en tijdens de 55 seconden durende rit beleef je een slingloop en één diveloop.

Ook in Slagharen heeft de nieuwe attractie een thema meegekregen: Er is veel aandacht besteed aan het Western thema door bijvoorbeeld in de wachtrijen en het station invulling te geven aan het thema Californische Goudkoorts uit 1848. Het jaar waarin James W. Marshall in de Amerikaanse staat Californië op 24 januari goud heeft gevonden en de ‘Gold Rush’ op gang werd gebracht.

Zie ook ons eerdere artikel over: Investeringen in Slagharen in 2017
Meer informatie: www.slagharen.com

Walibi Holland opent VR-ride, NeuroGen

Het is Nederlandse eerste virtual reality experience in een attractiepark met real life gefilmde 3D content. NeuroGen is de nieuwe neuro clinic van dokter Jenkins. Deze succesvolle Amerikaanse dokter belooft een hersencapaciteitsgroei bij zijn patiënten tot 20%. Patiënten van dokter Jenkins nemen plaats in een speciale stoel in één van de kamers van NeuroGen en worden daar voorzien van een VR bril.

Mascha van Till, directeur Walibi Holland: “NeuroGen is een attractie die verder gaat dan 3D films en VR applicaties zoals wij deze kennen in de branche. Het is een combinatie van real life gefilmde 3D content, VR, binaural headphones en een speciale stoel voor de ‘patiënten’ voorzien van diverse effecten. En net als bij de dokter bezoek je NeuroGen helemaal alleen….. Deze attractie past perfect met dat wij met Walibi Holland voor ogen hebben. Onze nieuwe pay off ‘Dare to get Real’ zegt genoeg”.

NeuroGen is open voor gasten vanaf vrijdag 14 april. Gratis tickets voor deze attractie zijn op het park verkrijgbaar. Wil je zeker zijn van een behandeling, dan kun je van te voren een ticket online bestellen voor 5 euro. In verband met de intensiteit van NeuroGen moet je tenminste 16 jaar zijn.

Zie ook ons eerdere artikel: Walibi gelooft in toekomst van VR attracties

Meer informatie: www.walibi.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *