Friendscard speelt in op klantloyaliteit en aantrekkelijkheid recreatie

Ton Derks, eigenaar van attractiepark Billy Bird, zag met lede ogen aan dat veel initiatieven met loyaliteitskaarten en internetcampagnes vooral inspeelden op korting. In zijn ogen zou een campagne er juist voor moeten zorgen dat klanten loyaal worden aan je bedrijf. Daarom ontwikkelde hij zelf ‘De Friendscard’ en ‘Friendstix’.  Rondom zijn recreatiebedrijf in Volkel ging hij, met succes, een samenwerking aan met MKB-bedrijven om een spaarsysteem op te zetten waar zowel retail als horeca en attracties van profiteren. Het succesconcept wil hij nu verder uitrollen over Nederland.

De Friendscard is een loyaliteitskaart waarbij i-Euro’s gespaard worden bij winkels in de regio, die een waarde hebben bij besteding in horeca en recreatie. Zo kunnen klanten sparen voor kortingen of gratis producten. Retailbedrijven bepalen zelf hoeveel i-Euro’s ze uitdelen; in de praktijk worden de i-Euro’s vooral in horeca en leisure weer besteed.

De kaart speelt ook in op ‘het nieuwe winkelen’ doordat er met klanten ook online een relatie gelegd wordt en er koppelingen zijn met diverse social media. Om de drempel zo laag mogelijk te maken is de Friendscard gratis voor consumenten.

De Friendscard is wel afhankelijk van voldoende deelname; het zou dus prima passen in een vorm van citymarketing. Het organiserende bedrijf, Cyberghost, is nog op zoek naar partners in verschillende regio’s / steden die een netwerk willen opzetten.

Meer informatie:
www.cyberghost.nl (aanmelden partners)
www.friendscard.nl

Friendstix is een internetconcept, waarbij op www.friendstix.nl voor één of meerdere dagen coupondeals worden aangeboden voor de leukste lokale producten en diensten. Is uw aanbod het waard om gezien te worden? Interessante producten, diensten en  arrangementen zijn van harte welkom op www.friendstix.nl. Laat de consument kennis maken met uw aanbieding door deze met een verleidelijke korting te plaatsen op www.friendstix.nl. Als een consument uw deal koopt, dan wordt online betaald en vervolgens de coupon geprint. Deze coupon kan bij u worden ingewisseld in ruil voor uw beloofde aanbieding. Friendstix is ten opzichte van andere kortingswebsites uniek, omdat de website onthoudt welke deals een persoon in het verleden bij u heeft aangekocht. Als u op www.friendstix.nl een vervolgdeal wilt plaatsen, dan zorgt Friendstix ervoor, dat deze getoond wordt aan de personen die eerder een coupon van u hebben gekocht. Uw deal wordt bovendien voorgesteld aan personen die hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn in uw aanbod. Friendstix wil u niet helpen met extra koopjesjagers, maar met geïnteresseerde consumenten die tot herhalingsaankopen worden geprikkeld bij uw bedrijf.

Meer informatie: www.friendstix.nl

Volop ontwikkelingen in de markt

Cyberghost is lang niet de enige partij die in deze markt actief is. Enkele partijen die in deze markt ook actief zijn:

Onlangs sloten De Telegraaf en de RECRON een samenwerkingscontract, waarbij Telegraaflezers worden voorzien van bijzondere aanbiedingen. Het is nog niet bekend in welke vorm deze aanbiedingen worden gepresenteerd.

Ook Pleisureworld komt binnenkort met een nieuwe kaart op de markt. Deze kaart wordt gekoppeld aan een goed doel en op 29 november gepresenteerd tijdens de recreatievakbeurs in Gorinchem.

ANWB heeft mogelijkheden gekoppeld aan een creditcard.

En dan hebben diverse bedrijven hun eigen loyaliteitskaarten; soms zelfs gekoppeld aan een creditcard. (bijvoorbeeld De Bijenkorf)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *