Bezoekers dierenpark Hoenderdaell meest tevreden

Hoenderdaell scoort met een NPS van +91 het hoogst op klanttevredenheid van alle dagattracties in Nederland. Dierentuinen (+64) scoren gemiddeld hoger dan attractieparken (+60). Attractiepark Duinrell (+23) scoort het laagst op klanttevredenheid. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Apen in dierenpark Hoenderdaell.

Gemiddelde NPS is +66

De NPS (Net promoter score) meet hoe tevreden Nederlanders zijn over hun bezoek aan een attractiepark of dierentuin. Hoe hoger de NPS van een dagattractie, hoe waarschijnlijker het is dat men een bezoek aan zal raden aan vrienden of collega’s. De gemiddelde NPS van dagattracties is +66. Zeventien dagattracties hebben een hoger dan gemiddelde klanttevredenheid en twaalf dagattracties scoren ondergemiddeld op NPS. Van alle dagattracties behaalt Hoenderdaell de hoogste NPS (+91). Bezoekers zijn dus zeer tevreden over deze dierentuin. Van alle attractieparken scoort de Efteling (+80) de hoogste NPS, kort gevolgd door Avonturenpark Hellendoorn (+76) en Toverland (+76).

Bron: Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen.

Dierentuinen hogere klanttevredenheid

Nederlandse dierentuinen krijgen gemiddeld een NPS van +64 en scoren daarmee gemiddeld hoger dan attractieparken (+60). Nederlanders zijn dus over het algemeen meer tevreden over dierentuinen dan over attractieparken. Het is opvallend dat zowel attractieparken als dierentuinen onder het gemiddelde van de NPS van de dagattracties scoren. De dagattracties die niet onder attractieparken of dierentuinen vallen scoren samen boven het gemiddelde op NPS (+68).

Duinrell scoort laag

Met een NPS van +23 scoort attractiepark Duinrell de laagste klanttevredenheid van alle Nederlandse dagattracties. Van alle dierentuinen behaalt ARTIS (+42) de laagste score op NPS.

Over dit onderzoek

De Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, klanten, bezoek, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor dagattracties. In het onderzoek zijn 4.122 Nederlandse consumenten (18 jaar en ouder) ondervraagd.

Meer informatie: multiscope.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *