We zagen het al eerder; (attractie)parken die retail toevoegen aan hun aanbod met als doel de gemiddelde besteding per bezoeker te verhogen. Maar andersom werkt het ook. Winkels die inspelen op de beleving en ervaring van consumenten door een combinatie...
NBTC Holland Marketing en Airbnb starten – voor het eerst – een gezamenlijke promotiecampagne om meer toeristen naar Nederland te trekken. Het gaat om een online bannercampagne in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en Duitsland. Op de grootste landelijke nieuwssites worden...
Natuurmonumenten heeft via een grote enquête onderzoek gedaan naar de dillema's die ontstaan bij recreatie in de natuur. Vooral mountainbiken en loslopende honden zorgen voor overlast. Op basis van de enquête zijn zeven agendapunten omschreven. De kern hierin is dat...
Attractiepark Walibi Holland heeft recent haar aanbod van koffie onder de loep genomen. Juist doordat koffie als vanzelfsprekend wordt ervaren, wordt het nog wel eens overgeslagen bij de evaluatie van de parkbeleving. Nestlé Professional hielp het attractiepark uiteindelijk goed op...
Ruim vier op de tien Nederlandse ondervraagden in een onderzoek van Booking.com wil wel eens in een kasteel logeren. Van alle 3500 deelnemers aan het onderzoek, geeft 36% aan minstens 1 keer in een uitzonderlijke accommodatie te hebben geslapen, waarvan...
De verwondering is groot als vader ineens met zijn eigen naam door een bedelaar wordt aangesproken in de Efteling attractie Fata Morgana. Deze ludieke actie was bedoeld als eenmalige grap en heeft veel voorbereidingstijd gekost. Onderweg worden de bezoekers ook...
De veranderingen in de wet voor de bescherming van de gezondheid en veiligheid van zwemmers maken het een zwembadhouder niet gemakkelijker. Er moeten vanaf 1 juli 2015 meer metingen, controles en proeven uitgevoerd worden en dat gaat de ondernemer meer...
Recreatieorganisaties, die samenwerken in de ‘Regiegroep Recreatie & Natuur’, wijzen al langer op de negatieve gevolgen die de nieuwe natuurwet heeft op de regeldruk en administratieve lasten voor bedrijven. Zij krijgen nu steun van onafhankelijke Adviescollege voor regeldruk, Actal. Zij...
Feest in Eindhoven en Valkenburg aan de Geul. Zij werden verkozen tot beste grote en kleine evenementenstad. Succesfactoren die hoog werden gewaardeerd door de jury zijn: 'passend bij het thema van de stad' en 'jaarrond programmering'.
Veel recreatiebedrijven kiezen bewust voor houten gebouwen en materialen vanwege de uitstraling. In deze tijden van steeds strengere energienormen biedt houtbouw nog meer voordelen. Tijdens de beurs Hout en Habitat, die dit weekend nog geopend is, geven meer dan 20...