Staycation; vakantie thuis vieren, is een van de trends die momenteel in opkomst is. Thuis blijven betekent daarin niet; doorgaan met de dagelijkse sleur. Wie boekt er nog een dure vlucht naar de Midsommar-feesten in Zweden, na het zien van de Midzomernachtcampagne van IKEA België? In je eigen achtertuin is het minstens net zo sfeervol en gezellig. (Natuurlijk met dank aan de producten van het Zweedse warenhuis)
Het filmpje (zie onder) zou niet misstaan als basis voor een promotiefilm van een recreatiebedrijf. In dit geval is het een aansporing om thuis een bijzondere ervaring te creëren; maak van je dagelijkse omgeving iets bijzonders. De film is om nog een reden interessant. Het biedt een branchevreemd voorbeeld voor de recreatiesector. Let eens op de volgende elementen:
- – Het is duidelijk op welke doelgroep de film gericht is. De leefstijl van de mensen komt goed in beeld.
- – Bij veel filmpjes op recreatiewebsites ontbreken nogal eens mensen; of zijn deze op de rug gefilmd. In deze film wordt je a.h.w. bij de groep betrokken.
- – De sfeer en stijl is eenduidig; in muziek, tekst, decor, en beleving.
- – Er zit een verhaal in het filmpje, waardoor de kijker geboeid blijft.
- – Let ook eens op hoe mooi het verhaal (storytelling) centraal staat en hoe subtiel daar de producten zijn ingebracht.
- – De film is duidelijk bedoeld om te inspireren; verkoop volgt later wel.
Zie ook: www.ikea.com
Meer informatie over communiceren met doelgroepen in recreatie: www.levendland.nl