Als je een bedrijf hebt met internationale gasten kom je vaker voor de keuze in welke taal te communiceren. Vaak wordt er voor Nederlands gekozen, maar daarmee worden andere interessante doelgroepen weer buiten gesloten. Facebook had er al een oplossing voor, de Global Pages, maar nu komt er ook voor kleinere bedrijven een oplossing aan.
Facebook Global Pages
Voor grotere bedrijven met meerdere lokale Facebook pagina’s had Facebook al een oplossing bedacht, Global Pages. Hiermee kun je lokale pagina’s, bijvoorbeeld Hilton Nederland, koppelen aan de hoofd pagina van Hilton International. Zo ontstaat er een verband tussen alle lokaal beheerde pagina’s, en wordt een toekomstige gast automatisch naar de lokale versie gestuurd.
Multi language posts
Het was al enige tijd mogelijk om een bepaalde post te targeten op een bepaalde doelgroep. Maar dat had als nadeel dat je verschillende posts moest maken per taal, en deze waren dan ook op je timeline te zien. Dat lijkt nu opgelost door het toevoegen van vertalingen met multilanguage posts.
Bij het maken van een nieuwe post kun je aangeven in welke taal deze geschreven is. Vervolgens kun je klikken op “Write post in another language” en een tweede taal van dezelfde post toevoegen, enzovoort. De bezoeker die het bericht op zijn tijdlijn krijgt ziet dan de taal die past bij zijn screen language. Op deze manier krijgt je post sneller een hogere relevantie bij je verschillende doelgroepen.
Belangrijk is ook te weten dat je het met terugwerkende kracht kunt gaan doen. Op die manier wordt je timeline een stuk interessanter voor oriënterende buitenlandse gasten die in hun oriëntatie proces je facebook pagina bekijken.
Met dank aan:
Roy Platje is eigenaar van RED Online Marketing RED is het enige online marketing bureau wat zich enkel op de reis en recreatie branche richt. Zij beheren Google AdWords, Bing en Facebook campagnes in Nederland en Duitsland voor recreatiebedrijven.
Meer informatie: www.redonlinemarketing.nl