We zitten volop in het onderzoek; onze afstudeerstagiairs zijn druk onze gasten het hemd van het lijf te vragen. We weten dat de gast van morgen zelf veel minder vaak over een eigen tent, caravan of camper beschikt. Immers is er een trend van bezit naar gebruik, ook op de camping. We zitten volop in het onderzoek; onze afstudeerstagiairs zijn druk onze gasten het hemd van het lijf te vragen. We weten dat de gast van morgen zelf veel minder vaak over een eigen tent, caravan of camper beschikt. Immers is er een trend van bezit naar gebruik, ook op de camping.mAE0rXy

Maar daarnaast zien we ook nog trends als: "De gast wil steeds nieuwe dingen zien en beleven".  De gast van morgen is steeds meer gewend en wil steeds weer wat anders. En dat anders kan heel erg uit elkaar liggen. Zo wil hij de ene keer met een groepje mannen een stoer mannenweekendje hebben. Lekker stoer en back to basic, de andere keer wil hij graag met zijn lief een romantisch weekendje. Maar ook met kantoor een creatieve brainstormsessie behoort tot de mogelijkheden. En dat allemaal in de vertegenwoordiging van een en dezelfde persoon! Je zou er haast de kluts van kwijtraken! Blijven innoveren Telkens weer heeft dezelfde persoon heel andere wensen en behoeften. Telkens weer zal zijn zoektocht heel anders starten, met andere zoekwoorden en andere associaties. En we weten ook dat de gast van morgen nog meer prikkels, nog meer aandachttrekkers zullen moeten verwerken. Dat betekent dat we dus telkens en steeds maar weer opnieuw moeten zorgen voor innovaties en het verspreiden van die innovaties. Dat is een hele klus, en omdat we niet over een oneindige budget beschikken Daarom willen we natuurlijk dat de innovaties ook succesvol zullen zijn, zoveel als maar kan. Daarom zoeken we middels onderzoek, in gesprek blijven met onze gasten, met onze potentiële gasten en stakeholders, de antwoorden naar de richting van de meest kansrijke innovaties. Kansrijke innovaties Zo kunnen we, liefst als eerste in de markt, mooie en kansrijke innovaties ontwikkelen. Want dan zal ook de pers ons goed gezind zijn en graag en gratis schrijven over deze nieuwtjes. En dat hebben we nodig, want niet alles lukt altijd maar. Voor R&D heb je een hoop geld nodig en dan blijft er niet zo gek veel meer over voor de marketing! Welke innovatie ga jij volgende week verder ontwikkelen? Welke richting ga jij op met je innovaties? Ik ben heel benieuwd, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg Met dank aan: Karin Veldhuizen Watersportcamping Heeg