“Het was een lastige vergadering.” liet RECRON directeur Joep Thönissen weten na afloop van de ALV van de branchevereniging. Eerder dit jaar trok de Telegraaf de stekker uit een marketingsamenwerking met de RECRON. Naast een vertraging van een jaar, moet ook nog worden bekeken of de investeringen van bijna een half miljoen, nog kunnen worden gered. “Het was een lastige vergadering.” liet RECRON directeur Joep Thönissen weten na afloop van de ALV van de branchevereniging. Eerder dit jaar trok de Telegraaf de stekker uit een marketingsamenwerking met de RECRON. Naast een vertraging van een jaar, moet ook nog worden bekeken of de investeringen van bijna een half miljoen, nog kunnen worden gered.

Thönissen: “Het is ook niet vreemd dat we kritische vragen kregen van de leden. Er werd vaak emotioneel, soms zelfs boos gereageerd. Toch hebben we gelukkig de rijen weer kunnen sluiten en richten ons nu weer naar de toekomst.” Investering Er is in de aanloop naar de samenwerking geïnvesteerd in o.a. de aankoop van boekingsplatform Footzy. Ook de aanloop- en projectkosten maken onderdeel uit van de voorinvestering. De RECRON beschouwt het de kleine half miljoen nog niet definitief als verloren. De ambities voor een marketingondersteuning zijn nog niet opgegeven en men hoopt dat de investeringen (deels) kunnen worden gebruikt in een nieuwe aanpak. Marketingdoelstelling blijft overeind Concrete toekomstplannen zijn nog niet naar buiten gebracht. Daarvoor wordt nog overleg gevoerd met diverse partijen. Regiomanager Arthur Helling twittert daar over: “Stevige discussie #RECRON ALV over marketingactiviteiten. Vanuit bedrijfsgroepen gaan we nieuwe stappen zetten ter voorbereiding op herstart.” Een woordvoerder van de RECRON bevestigd: “De wensen van de bedrijfsgroepen komen in het vervolgtraject centraal te staan. Die hebben allemaal hun eigen wensen en ontwikkelen zich ook op een eigen manier. We kiezen hiermee op een aanpak van onderaf. Gezien de emotionele reactie op de afgeketste samenwerking, was deze ALV nog geen moment om nu al met een compleet nieuw voorstel te komen. Er staan diverse opties open.” De ANWB was tijdens de ALV aanwezig om hun initiatieven toe te lichten met o.a. ‘Het land van de ANWB’. Deze website bracht eerder een overzicht van diverse grootschalige projecten om een marketingportal voor de recreatiesector op te zetten.