De coronacrisis zorgt er voor dat er nieuwe leisure-concepten ontstaan. Zo zijn er het afgelopen jaar diverse pop-up glampings gelanceerd die een nieuwe doelgroep aanspreken. Er wordt veel samengewerkt met lokale ondernemers, die ook op zoek zijn naar nieuwe verdienmodellen.

Op deze wijze is o.a. een succesvolle samenwerking ontstaan tussen vakantiepark Mölke in Zuna en restaurant Brodshoes in Rijssen.

Mooie plannen beginnen met een simpel idee

Vakantiepark Mölke had een leeg weiland, met een top locatie. Rutger van de Maat van Mölke: “Ik zag dat lege weiland en de prachtige ligging aan de Regge en onze nieuwe haven en dacht; hier moeten we wat mee doen. Met de hele horeca-, evenementen- en festival sector die nu stil ligt, was het idee snel geboren om hier een pop-up camping te starten, waarbij wij samen willen werken met lokale bedrijven” Langzaam leven en genieten van de Twentse natuur, dat is het thema van de pop-up camping. Kamperen-de-luxe, in volledig ingerichte tenten, al dan niet met privé sanitair. En met een keukenblok, bank, goed bed, stroom en een fijne veranda. Er zijn tenten geschikt voor 2 variërend tot 6 personen.

Wat is een goede pop-up glamping zonder een goed restaurant?

Van de Maat: “In het verlengde van de sfeer en de kwaliteit die we neer wilden zetten, wilden we graag met een lokaal restaurant werken, juist in deze tijden waarbij lokale horecaondernemers het niet makkelijk hebben. Ik heb Guido van restaurant Brodshoes gebeld en hij was direct net zo enthousiast als ik”. En die samenwerking lijkt voor de hand te liggen; twee familiebedrijven, met de tweede generatie in het bedrijf. Jong, ondernemend, creatief, vooruitstrevend. In hun enthousiasme kunnen er mooie dingen ontstaan, vindt ook Guido Meinders van restaurant Brodshoes. “Die pop-up glamping is gewoon een gaaf idee en wij hebben enorm veel zin om hier deze zomer een pop-up restaurant te draaien. Een restaurant met een relaxte sfeer, smakelijke gerechten met lokale ingrediënten. Zie het voor je; een goed glas wijn of smakelijk speciaal biertje, op het terras, met zicht op de Regge. Ondertussen wordt er een lekkere steak tartaar van Reggedal rund of een salade Gamba uitgeserveerd. Dat is toch genieten?” Op de vraag of het pop-up restaurant alleen toegankelijk is voor gasten van de pop-up camping, antwoordt Guido: “Pop-up restaurant Bij de buren is toegankelijk voor zowel gasten van de pop-up camping, gasten van vakantiepark Mölke als lokale gasten uit onze eigen omgeving.’’  

Bouw is al in volle gang

Momenteel wordt er hard gebouwd aan de pop-up glamping en het pop-up restaurant. Pop-up glamping 'Bij de buren' ontvangt vanaf 23 april haar eerste gasten. Het pop-up restaurant opent haar tent vanaf donderdag 13 mei; Hemelvaartsdag. “Zowel de glamping als het restaurant zullen tot eind september doordraaien”, voegt Rutger hier nog aan toe. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een succesverhaal. Hopende op een mooie zomer met goede temperaturen, en dat vele gasten komen genieten ‘Bij de buren’.

De pop-up glamping 'Bij de Buren' is een samenwerking met Glamp Outdoor Camp.

Meer informatie:

www.molke.nl/pop-up-glamping

www.brodshoes.nl