De coronamaatregelen vragen om de nodige creativiteit van ondernemers. Vooral rondom de foodservice zijn veel nieuwe concepten ontwikkeld. Multiwagon zag de afgelopen periode de vraag naar mobiele uitgiftepunten sterk stijgen.

Accountmanager Reinier Kuper weet wel waarom de vraag zo sterk is gestegen: "Alle locaties waar bezoekers, klanten of gasten komen hebben te maken met piekmomenten en dus is de doorstroom een uitdaging. Het is bewezen dat je met mobiele opstellingen kunt zorgen voor de juiste spreiding."

Diergaarde Blijdorp in Rotterdam had al enkele food trailers, en heeft op korte termijn de capaciteit van de mobiele hospitality concepten (groot en klein) flink uitgebreid. Ook de Vermaat Groep zet in deze tijden extra mobiele foodconcepten in. Landal parken kunnen nu hun gasten beter spreiden en door middel van verscheidene take away points hun gasten voorzien van de gewenste food concepten. Koffie&go, receptiemogelijkheden, pizzatrailer, uitbreiding bij het water of zwembad met ijs en drinken. Drouwenenzand heeft recent nieuwe trailers aangeschaft voor thema-avonden en voor op de camping overdag. Voor de supermarkten op het park wordt de coolrolly (bijzet-bar) ingezet om de weekactie's te presenteren.

Kuper: "Recreatiebedrijven komen vaak zelf met de idee"n aan. De vraag naar eten en drinken, de piektijden en de assortimentswensen verschillen sterk per bedrijf. Wij hebben een aantal mobiele oplossingen die we als basis aanbieden. Dat variëert van een mobiele bar tot aan een compleet mobiel restaurant (Pop-up Trailer). Wij gaan met onze klanten in overleg over de juiste inrichting, de voorzieningen en de aankleding van de 'omzet op wielen' en leveren het totaalconcept kant en klaar op."

Meer informatie: www.multiwagon.com