Convious, het e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt, heeft Tap (Tick and Pay), een mobiel technologiebedrijf, toegevoegd aan haar portfolio. Met deze overname komt Convious dichterbij haar doel een naadloze klantervaring te creëren over verschillende apparaten en kanalen.

Convious, het e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt, heeft Tap (Tick and Pay), een mobiel technologiebedrijf, toegevoegd aan haar portfolio. Met deze overname komt Convious dichterbij haar doel een naadloze klantervaring te creëren over verschillende apparaten en kanalen.

Deze integratie van kanalen is cruciaal gezien de groeiende rol van online in de vrijetijdsmarkt, en wordt nog versterkt door de impact van de COVID-19-pandemie.

Zie ook: Tapperuse App introduceert Pay per use in de vrijetijdssector (sept 2018)

“Traditioneel loopt de vrijetijdsmarkt niet voorop qua e-commerce. We zijn daarom blij om te zien dat ons sterk groeiende klantenbestand ons platform in toenemende mate gebruikt en de voordelen haalt uit meer directe online verkoop. COVID-19, heeft de markt veranderd en ‘online’ is belangrijker dan ooit. Door de aankoop van de Tap-technologie en het team, breiden we ons aanbod uit met native mobiele apps tegen een fractie van de gebruikelijke kosten, maar mét alle voordelen”, aldus Camiel Kraan, CEO van Convious.

Over Tap from Convious

Met de baanbrekende technologie van Tap, biedt Convious d.m.v. native apps nu ook een optimale mobiele ervaring voor de vrijetijdsmarkt. Wellnesscentra, attractieparken, dierentuinen of musea kunnen met de app de gastervaring en betrokkenheid verbeteren door nieuwe functies als: in-app location based messaging, crowd control d.m.v. GPS met geofencing en heat-mapping, toegangs- en capaciteitsbeheer en zelfs mobiele advertenties voor bijvoorbeeld F&B upsell. Dat allemaal zonder extra ontwikkelingskosten voor de aanbieder.

"Convious is het toonaangevende SaaS-platform voor de vrijetijdsmarkt in Europa. Wij geloven sterk in hun visie van één volledige e-commerce oplossing voor de vrijetijdsmarkt. Hierdoor was het een makkelijke keuze samen te werken en meer bedrijven te helpen beter online en offline te presteren ”. zegt Ronald de Groot, Product Owner bij Tap.

Door de app te gebruiken, hebben de partners van Convious toegang tot realtime bezoekersdata. Dit is van onschatbare waarde en biedt nieuwe commerciële kansen. Daarnaast kunnen operationele processen verbeterd worden. Bovenal verhoogt het de veiligheid en zorgt het ervoor dat voldaan wordt aan de COVID-19-richtlijnen.

Convious helpt al meer dan 100 bedrijven uit de vrijetijdsbranche met haar geautomatiseerde AI-gestuurde ticketsoftware en geavanceerde Crowd Control-technologie hun bezoekers slimmer en veiliger te distribueren.

Tap (Tick and Pay) is een white-label 'Pay as you go'-platform dat o.a. dagattracties helpt in te spelen op de verschillende behoeften van bezoekers door een unieke en innovatieve technologie te gebruiken. Hiermee kunnen bezoekers gemakkelijk reserveren en betalen zij alleen voor de doorgebrachte tijd. Ook stelt dit dagattracties in staat om voor, tijdens en na het bezoek een sterkere relatie op te bouwen met hun bezoekers, waardoor hun bereik, omzet en winst toenemen.

Meer informatie: www.convious.com/tap