Tips voor online marketing richting seizoensopening dagattracties

Veel dagattracties met een wintersluiting openen in april weer hun poorten voor het nieuwe seizoen. Red Online Marketing inventariseerde de vernieuwingen die dan weer gepresenteerd worden in diverse Europese landen. Niet alleen nieuwe attracties, maar ook upgrades van bestaande voorzieningen en shows bieden kansen in je online marketing. Hoe maak je jouw park ’top of mind’ bij de start van het seizoen?

Entree dierenpark Pairi Daiza, België
  1. Open je iets nieuws dit seizoen op je locatie en is dit meteen te beleven bij de heropening? Maak dan de opening van je nieuwigheid en de datum duidelijk bekend. Creëer voorpret met exclusieve content zoals making-of video’s en vermeld de vernieuwing duidelijk in je online en offline advertenties en e-mails. Schrijf een persbericht en organiseer een persopening waarbij je ook influencers uitnodigt.
  2. Open je later dit seizoen een nieuwigheid? Dan zijn bovenstaande tips ook later in het seizoen nog van toepassing. Houd er echter rekening mee dat de seizoensopening door deze latere vernieuwing wat minder druk kan zijn, hiervoor kun je werken met kortingsacties.
  3. Laat zien dat je park weer open is. Deel bijvoorbeeld naar aanleiding van de heropening behind-the-scenes reels waarin alles weer gereed wordt gemaakt voor opening. Denk ook aan winacties die je ter ere van je heropening kunt organiseren om “buzz” te creëren rondom je locatie. Een andere optie is influencers uitnodigen.
  4. Communiceer de heropeningsdatum en de nieuwigheden op de homepage. Zorg dat er een pagina achter zit zodat mensen eventueel meer kunnen lezen over de vernieuwingen.
  5. Is je park jaarrond open en is er dus geen sprake van een heropening? Speel dan in je online content in op het voorjaar en het lekkere weer. Communiceer ook speciale evenementen die je bijvoorbeeld tijdens de zomer organiseert om mensen te enthousiasmeren voor een bezoekje.
  6. Als Nederlandse dagattractie kun je overwegen om andere doelgroepen aan te trekken, zoals Duitse toeristen uit Nordrhein-Westfalen of Vlamingen. Zowel in Duitsland als in België hebben ze namelijk paasvakantie. Dit is de perfecte doelgroep om aan te trekken tijdens de seizoensopening. In Nordrhein-Westfalen hebben ze in 2025 paasvakantie van 14 april 2025 tot en met 26 april 2025 en in Vlaanderen van 7 april 2025 tot en met 21 april 2025. Maak hiervoor Duitse of Vlaamse advertenties en landingspagina’s.

Met dank aan: (redacteur van dit artikel) Joyce Dijkstra, specialist in online marketing van dagattracties.

Lees het hele artikel op: www.redonlinemarketing.nl/blog/pretparkseizoen-2025. Daarin vind je ook een overzicht van nieuwe attracties in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.

Vind je lastig om je weg te vinden in de online marketing activiteiten? Dan kunnen wij je zeker op weg helpen met de invulling van een effectieve strategie. Meer informatie: www.redonlinemarketing.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *