Dynamic pricing in de verblijfsrecreatie – en de invloed van de coronacrisis

Het belang van dynamic pricing is tijdens de coronacrisis alleen nog maar verder toegenomen. Stratech presenteert een whitepaper voor de verblijfsrecreatie waarin de basisprincipes worden uitgelegd. Het grillige verloop van boekingen, veroorzaakt door de coronamaatregelen, krijgt in dit document extra aandacht.

Dynamic pricing is een fenomeen dat al jaren succesvol ingezet wordt in (onder andere) de travel branche, maar voor veel ondernemers in de verblijfsrecreatie nog onbekend terrein. Zonde eigenlijk, want juist nu zou je zóveel meer omzet uit je aanbod kunnen halen door je prijsbeleid af te stemmen op vraag en aanbod.

Bij Dynamic Pricing wordt o.a. gekeken naar historische boekingsdata. Maar is dat in deze tijd wel een goede graadmeter? Mark Gerrits, Business Manager Recreatie bij Stratech: “De coronacrisis zorgt ervoor dat we onze beslissingen niet alleen kunnen baseren op verzamelde data. Juist nú speelt intuïtie een belangrijke rol bij het vaststellen van prijzen.”

Gratis whitepaper

De whitepaper, opgesteld door de boeking-experts van Stratech, is een “must read” voor iedere recreatieondernemer die iets met dynamic pricing wil doen. Er wordt niet alleen een uitleg geven over het fenomeen dynamic pricing, maar je krijgt ook concrete handvatten hoe jij als ondernemer hier de vruchten van kunt plukken. Een ijssalon gooit zijn ijsjes immers ook niet in de uitverkoop als het morgen 30 graden wordt…

Download hier; De whitepaper Dynamic Pricing in de verblijfsrecreatie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *