Belevenissen Walibi België direct op je Facebook pagina

Walibi Belgium introduceert ‘Walibi Connect’; een inlogmogelijkheid voor Facebook op het park, waarmee bezoekers hun favoriete attracties in het park LIVE te delen met hun vrienden op Facebook. Het is volgens Walibi de eerste keer ter wereld dat een pretpark de reële en virtuele wereld op dergelijke manier aan elkaar koppelt! Eerder publiceerden wij op deze website al over een waterglijbaan met een Facebook koppeling.

Hoe werk het?
Deelnemen is zeer eenvoudig én gratis. De bezoeker gaat voor zijn bezoek naar www.walibiconnect.be om zijn of haar persoonlijke barcode te verkrijgen. Eens in het park kan deze barcode ingeruild worden tegen een Walibi Connect armbandje dat RFID technologie bevat. Aan de totems in de wachtrijen van acht verschillende attracties kan de bezoeker de armband « swipen ». Op deze manier weten vrienden, via een prikbordbericht op Facebook, meteen welke attractie de bezoeker zal doen. De attracties waar er « geswipet » kan worden, zijn: Vampire, Dalton Terror, Flash Back, Radja River, Cobra, Calamity Mine, Buzzsaw en Weerwolf.
Voor de bezoekers die graag willen deelnemen, maar zich niet op voorhand hebben ingeschreven op walibiconnect.be, heeft Walibi een gratis WIFI-zone voorzien waar men alsnog kan inschrijven via de eigen smartphone of een vaste computer.

Een echte innovatie
Walibi Connect is de eerste ervaring in een pretpark die toelaat om de reële wereld te linken aan de virtuele wereld van Facebook. Zo kan de bezoeker vanuit het park meteen een reeks leuke acties delen met de thuisblijvers, zonder hiervoor een smartphone of computer nodig te hebben.
Walibi Connect is niet enkel het linken van de reële aan de virtuele wereld, maar ook een interactief spel. Zo kan men na 5 attracties ‘Walibi Pro’ worden en na 8 attracties ‘Walibi Master’.
Gemiddeld heeft de Belgische Facebook gebruiker ongeveer 240 vrienden. Walibi schat dat er 5 « swipes » per gebruiker zullen worden gezien door een 15-tal « beste » Facebook vrienden. Deze nieuwigheid is vanaf nu enkel uit te proberen in Walibi Belgium.

  • “Het is super !” legt één van de jongeren uit. “Ik heb nog nooit zoiets gezien en ik vind het een leuke manier om te delen wat ik in het park doe.”
  • Een andere student voegt toe: “Het is echt iets vernieuwend. Ik heb er zelfs geen smartphone voor nodig. Een Facebook-account volstaat om deel te nemen.”

Dit project is ontwikkeld met de hulp van Getyoo, een innoverende start-up gespecialiseerd in vernieuwende technologieën en OpenGraphy, een Preferred Marketing Developer van Facebook. Het project is op regelmatige wijze opgevolgd door Facebook voor validatie en is in 6 maanden ontwikkeld. Voor het hele project werd een budget gebruikt van € 140.000,-

Meer informatie: www.walibiconnect.be

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *