Waarom je als exposant op de Caravana aanwezig wilt zijn

Ook dit jaar werd de Caravana in Leeuwarden weer goed bezocht. Waarom is deze beurs zo succesvol?
Tijdens een vragenronde langs de exposanten kwam ik erachter waarom de Caravana zo’n geslaagde beurs is.
Hieronder 5 redenen om direct een stand te reserveren voor Caravana 2013.

 

1. Stijgende bezoekersaantallen
Dit jaar werd de Caravana bezocht door 56.657 mensen, dat is een stijging van 8% ten opzichte van vorig jaar. Waar andere beurzen inleveren op hun bezoekersaantallen, lijkt de Caravana populairder dan ooit.

2. Fysieke verkoop van producten
De stands met fysieke producten zoals kleding en lifestyle producten, deden goede zaken. De bezoeker ziet deze stands als leuke afwisseling en door de campingsfeer gaan veel bezoekers direct over tot aankoop van producten voor het kamperen.

3. Zet jezelf op de kaart
De Caravana is een mooie plek om je recreatiebedrijf te presenteren en daarmee iets extra’s te bieden. De safaritent van camping de Luttenberg werd bijvoorbeeld druk bezocht en ook de typetjes van camping de Zandstuve en het Ronostrand werden omarmd door het publiek. Opvallen kan dus zo simpel of uitgebreid als je zelf wilt. Biedt iets extra’s of focus je op 1 product dat opvalt in de massa. Zet daar ook je marketing op in en maak er 1 thema van. Zo herinneren de bezoekers je uitstraling ook nog als ze thuis zijn. Zorg voor nette folders, een gezellig muziekje, een leuke aanbieding of prijsvraag en spontane mensen in je stand.

4. Aantal reserveringen stijgen direct
Voor eigenaren van een recreatiepark is de Caravana een mooie kans om ook direct de reserveringen te laten stijgen. Doe bijvoorbeeld een goede aanbieding tijdens de beurs en je ziet direct resultaat. De resultaten waren bijvoorbeeld bij camping de Weuste al na dag 3 van de  Caravana zichtbaar, zij ontvingen veel extra reserveringen voor het komende seizoen. Een tip: vraag e-mailadressen na op de beurs en stuur de bezoekers van je stand na afloop van de Caravana een leuke aanbieding of informatie toe. Goedkoop en effectief.

5. Prijs-kwaliteitverhouding is goed
Door meerdere ondernemers werd bevestigd dat Caravana 2012 een zeer geslaagde beurs was. De prijs-kwaliteitverhouding is goed en de resultaten van een weekje Caravana zijn goed meetbaar. Je hebt direct contact met de potentiële koper of kampeerder en hebt dus zelf ook invloed op het beslissingstraject. De organisatie van de beurs gaat gemoedelijk en informeel. De bezoekers zien de beurs als een dagje uit, maar gaan ook echt op zoek naar een tent, caravan of een vakantiebestemming. Daarnaast komt een groot deel van het publiek ook voor Nederlandse vakantiebestemmingen, gunstig dus voor de recreatiebedrijven in ons land.

Dit artikel is geschreven door: Wendy Oude Veldhuis van Animatiewerk.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *