Ondernemers in de multifunctionele landbouw zoeken met hun bedrijf en activiteiten verbinding met burgers, vanuit de overtuiging dat zij de samenleving iets waarde-vols te bieden hebben. Ondernemers én burgers leven en werken vanuit verschillende waarden en overtuigingen, vanuit hun opvoeding, geloofsovertuiging of politieke voorkeur. Hoe kun je als ondernemer waarden bewuster uitdragen en inzetten en hoe pas je die toe op de verwachtingen van klanten?

In een praktische adviesbrochure (pdf) die n.a.v. het onderzoek is verschenen wordt een aanpak in drie stappen omschreven en uitgewerkt. Daarmee leert de boer zijn/haar kernwaarden goed in te zetten voor het multifunctionele bedrijf.
- Stap één draait om het achterhalen van de kernwaarden van zowel ondernemer als bedrijf.
- Stap twee biedt tips voor het begrijpen van de behoeftes en waarden van de klant.
- In stap drie krijgen ondernemers handvatten om op creatieve wijze vraag en aanbod te matchen, een beter aanbod te ontwerpen en daarbij een overkoepelend verhaal te creëren dat hun bedrijfswaarden uitdraagt.
Meer informatie: www.wur.nl