Twitterend door de Utrechtse grachten

(Activiteit Pleisureworld) Wat heeft Twitter met een rondvaart te maken? Rederij Schuttevaer (@twuttevaer) in Utrecht heeft met 5.422 volgers een grote fanclub. En dat is ook de kracht van Twitter voor het Utrechtse recreatiebedrijf, want als direct verkoopkanaal is Twitter minder geschikt.

aan boord een SMS actie uitproberen

De Utrechtse recreatiereder is sowieso geen grote fan van het tellen van bezoekers. Zo kan Karel Schuttevaer niet precies vertellen hoeveel bezoekers er jaarlijks een rondvaart maken met zijn 8 boten. Karel: “We krijgen die vraag inderdaad wel vaker. Een belangrijke doelgroep voor ons zijn groepsuitjes. Die huren een hele boot; en wij tellen niet hoeveel mensen er aan boord stappen. Wat wel duidelijk is, is dat er in de natte zomerweken minder belangstelling was voor de dagtochten, maar juist weer een prima resultaat voor de stadsrondvaart. Het naseizoen is onverwacht druk; met name de partyrondvaarten zitten in de lift.”

Heeft Twitteren voor Schuttevaer dan geen effect? Dat wel, want Karel merkt wel dat er over zijn bedrijf gepraat wordt: “Als ik op een bijeenkomst kom, dan valt het altijd op hoe goed iedereen op de hoogte is van de ontwikkelingen op en rondom mijn bedrijf.”

Welke Tweets werken het best? Karel: “Dat blijven toch de grappige en opvallende berichtjes. Je hoeft dat niet allemaal zelf te bedenken, maar af en toe een leuk onderwerpje retweeten werkt ook prima.”

Onlangs is Schuttevaer ook gestart met een watersport- en hengelwinkel. Het gebruik van Social Media geeft daarbij een vliegende start, want je hebt meteen een flink bereik van vaste volgers.

Nieuws van ToerNed / Pleisureworld
De rondvaart was georganiseerd voor leden van de bedrijfsnetwerken ToerNed en Pleisureworld. Die hadden tijdens de rondvaart ook nog een paar nieuwtjes te melden:

Website voor dagrecreatie
Binnenkort wordt er een nieuwe website waarop boekingen gerealiseerd kunnen worden voor dagrecreatie. Dagattracties kunnen zich nu al aanmelden via info@pleisureworld.nl. De website maakt gebruik van een systeem met e-ticketing en de ondernemer betaald een klein bedrag per verkocht ticket.

Pleisureworld jobs
Pleisureworld gaat een rol spelen in personeelsbemiddeling. De recreatiesector is bijzonder divers, en het is niet altijd makkelijk om de juiste persoon op de juiste plek te krijgen. Jack van Hoof van FitSelect zal de B2B kant op zich nemen (sales/contacten met opdrachtgevers) en Daniel Lems van S&L Job Solutions zal zich gaan richten op de kandidaten (selectie/contacten met kandidaten).

SMS cursus en Best Marketeer
Karel Schuttevaer is vooral handig met Twitteren. Maar er zijn nog veel meer kansen in de wereld van internet, social media en telefoonapplicaties. Pleisureworld onderkent in de markt enkele kansrijke toepassingen en verzorgt workshops en trainingen om de nieuwste technieken onder de knie te krijgen. Zo kunt u o.a. inhaken op:

  • Best Marketeer: basiscursus voor internetmarketing – incl. 4 dagdelen training
  • SMS workshop / Twitter workshop
  • Google Adwords
  • Zoekmachine marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *