Horeca wil pinnen nog meer stimuleren

Het lijkt erop dat de consument het gemak van pinnen nu ook heeft ontdekt in de horeca. In de maanden januari tot en met juli 2011 is het aantal pintransacties gegroeid met 32% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. En het gemiddelde bedrag dat wordt gepind is stukken lager. Dit impliceert dat gasten het ook gewoon gaan vinden om ‘twee koffie met gebak’ te pinnen.

Pin en win in de horeca

Pinnen en veiligheid
Met een landelijke pincampagne die 1 september start wil Koninklijke Horeca Nederland deze positieve trend doorzetten. Want pinnen is niet alleen gemakkelijker, het is met name ook veiliger. Een hotel, restaurant, café of cafetaria met veel contant geld in de kassa is immers een makkelijk doelwit voor overvallers. Vaker pinnen betekent minder contant geld, dus minder aantrekkelijk voor ongewenste bezoekers.

Pincampagne
Om gasten en medewerkers te wijzen op de campagne hebben bijna 15.000 horecabedrijven waar al gepind kan worden gratis promotiemateriaal ontvangen. Gasten die tussen 1 september en 16 oktober pinnen en hun pinbon registreren op www.pinenwinindehoreca.nl maken kans op het winnen van voetbalkaarten met VIP-arrangement of een verblijf in Disneyland Paris.

Deze campagne wordt mogelijk gemaakt door de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen, Currence, MasterCard en Koninklijke Horeca Nederland.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *