Het matige weer in het voorseizoen was juist gunstig voor Walibi Holland. De bezoekcijfers liggen ongeveer 5% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Het park ziet ook de nieuwe thematisering en attracties als oorzaak voor de toegenomen populariteit van het park.
Mascha van Till, directeur Walibi Holland: “Qua bezoekersaantallen lopen we voor vergeleken met afgelopen jaar. Walibi Holland heeft vorig jaar sinds de rebranding geïnvesteerd in een nieuwe frisse look en feel. Zo is bijvoorbeeld de Mainstreet volledig onder handen genomen en is de Hall of Fame compleet vernieuwd. Daarnaast is in april ‘Club Psyke: 5D Experience’ geopend, een nieuwe unieke attractie waar veel bezoekers nieuwsgierig naar zijn.”
Mobiel spel in het park
De interactieve online game applicatie ‘Thrill Battle’ blijkt een succes. Tot nu toe werd de game al meer dan 3000 keer gedownload. De woordvoerder van het park laat weten dat vooral de game vooral populair is in de leeftijdscategorie 15 – 25 jaar. Met het spel worden bezoekers uitgedaagd om alle extreme rides van het park te bedwingen. Zie ook ons eerdere bericht over de lancering van de Thrill Battle
Showtime in Walibi
Attractieparken zetten steeds vaker shows in om bezoekers te trekken. Ook Walibi doet volop mee aan deze Showtime trend door het aanbieden van verschillende festivals. Op dit moment vindt het festival Summer Nights plaats. De eerste avond van Summer Nights trok veel bezoekers naar Walibi Holland. Het festival vindt nog plaats op 1, 8 en 15 augustus van 18.00 uur tot 23.00 uur.
Meer informatie: www.walibi.com