Hotelsector stelt gedragscode op voor online boekingen

De online distributie in de hospitality sector groeit nog steeds en hotels worden steeds afhankelijker van een beperkt aantal boekingswebsites. De internationale organisatie HOTREC doet een klemmend beroep op de boekingswebsites om zich te houden aan een aantal basisspelregels. In hun persbericht is wel duidelijk waar de macht ligt; HOTREC spreekt van een markt die neigt naar oligopolie.

Kent Nyström, president van HOTREC: “We zien steeds vaker wild west taferelen als het gaat om marketing via internet. De transparantie, geloofwaardigheid en respect voor de zakenpartners zijn soms ver te zoeken. Hoteliers in Europa zijn bang dat ze de controle over hun prijzen, distributiekanalen en producten langzaamaan verliezen.”

Om tot een beter marktevenwicht te komen, heeft HOTREC 20 regels (PDF) opgesteld, die een open markt moeten garanderen voor zowel boekingswebsites, hotels als gasten.

Over HOTREC

Hotrec is een handels- en belangenorganisatie voor hotels, restaurants en café’ s in de Europese Unie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *