Hof van Eckberge winnaar ToerNed Award 2014

De winnaar van de ToerNed Award 2014 voor dagreactieve bedrijven:. Maarten Reimes en Carine Grijsen, eigenaren van Hof van Eckberge te Eibergen Dit bedrijf is bijna drie jaar geleden gestart en met een WOW (Wees Ontzettend Welkom)- en Wauw-marketing strategie. Zij heeft daarmee in rap tempo een positie veroverd bij het publiek.

WOW (Wees Ontzettend Welkom)
Hof van Eckberge is een unieke toevoeging aan het toeristische, recreatieve (en zakelijke) aanbod in het oosten van het Nederland. Met professionele carrieres in zorg en horeca hebben initiatiefnemers Carine Grijsen en Maarten Reimes alle zekerheden opgegeven om hun droom, Hof van Eckberge, te realiseren. Met veel passie en lef hebben zij 25.000 m2 grasland omgetoverd in een multifunctionele speel en belevingsaccommodatie voor de leisure, de zorg en zakelijke gasten.

Het thema is “Nuovo Mundo” (de nieuwe wereld) onder de Hollandse eikenbomen in een bijzonder sfeervolle en comfortabele ambiance. De combinatie van in- en outdoor faciliteiten maakt Hof van Eckberge geschikt voor alle leeftijden en alle seizoenen.

Hof van Eckberge is geheel rolstoeltoegankelijk, maar dat gaat verder dan alleen de toegankelijkheid in de vorm van lage drempels, brede deuren of een lift. Tot in de kleinste details is nagedacht over het belevingsplezier van mensen met een fysieke beperking en ook deze aandacht past helemaal in de marketingstrategie Wees Ontzettend Welkom.

Na amper 3 jaar is een droom werkelijkheid geworden
Zo’n 10 jaar geleden zijn Carine en Maarten gestart met de ontwikkeling van het plan, met een enorme zelfkritische blik, waarbij het eigen gezin als ultieme testpanel fungeerde. Personal touch, Passie en Wauw/Wow zijn kernbegrippen van Maarten Reimes en Carine Grijsen. Andere drijvende gedragskenmerken zijn: Geven loont, en Energie geven is energie ontvangen. Bij een persoonlijke kennismaking ervaar je direct de grote gedrevenheid en ga je als vanzelf mee in de grote passie voor Hof van Eckberge.

Hof van Eckberge stelt haar gasten centraal door ‘WOW-momenten’ te creëren. ‘WOW’ staat voor ‘Wees Ontzettend Welkom’ en dit betekent het overtreffen van verwachtingen en wensen van de gast. Het gaat om verrassen, en om excelleren.

Een belangrijk element van de gastvrijheid van Hof van Eckberge is het actief vragen om feedback. Door het stellen van open vragen zoals “hoe heeft u uw verblijf ervaren” in plaats van “is alles naar wens geweest” stelt Hof van Eckberge zich kwetsbaar op, en toont zij interesse in de wensen van haar gasten. Het grote verschil maakt Hof van Eckberge door naar aanleiding van de feedback aanpassingen door te voeren en gasten hiervan op de hoogte te houden.

Besmettelijke passie
Hof van Eckberge is zeer actief in offline én online marketing en is voorstander van samenwerken en verbinding leggen met andere partijen. Er worden samenwerkingsverbanden met andere accommodaties, organisaties en verenigingen aangegaan. Met een dosis humor, en met groot respect voor de ander speelt Maarten hierin zelf een primaire rol. Voorbeelden hiervan zijn samenwerking met plaatselijke supermarkten in de vorm van spaaracties en samenwerking met regionale verblijfsrecreatie in de vorm van het geven van 1 à 2 tickets per per huurder.

Ook het optimaal gebruik van free publicity en social media zijn voor Hof van Eckberge essentiele marketingstools.
Het bestaan van Hof van Eckberge zorgt voor directe en indirecte werkgelegenheid.
De totale realisatie en exploitatie van Hof van Eckberge heeft impact op het locale bedrijfsleven en genereert omzet voor veel ondernemers. Daarnaast is Hof van Eckberge vanuit haar grote passie sociaal en maatschappelijk betrokken in haar regio. Van kortingsacties voor landelijke goede doelen tot sponsoring van lokale projecten, er wordt actieve samenwerking gezocht en gevonden waar het wenselijk is.

De accommodatie wordt in de regio gezien als sociale ontmoetingsplaats. Vanuit een passie die Maarten Reimers en Carine Grijsen als een “besmettelijke ziekte” overbrengen op hun medewerkers, draagt dit extra bij aan de naamsbekendheid en is het indirect een mooi aanvullend marketingtool.

De andere genomineerden
Het bestuur heeft naar aanleiding van nominaties door haar leden een globale voorselectie gedaan met als resultaat zes attracties. Tijdens een ledenbijeenkomst hebben de aanwezige leden elk drie attracties benoemd. Daaruit ontstond een nek-aan-nek race van bedrijven die zich stuk voor stuk weten te onderscheiden. Naast Hof van Eckberge waren dat:

  • -Sprookjeswonderland te Enkhuizen: onderscheidt zich met een gelikte nostalgie met self made attracties en betoverende verbeelding voor kleine (en volwassen) kinderen;
  • – DOMunder te Utrecht: brengt als nieuwe historische attractie de lokale geschiedenis wel heel attractief en interactief manier voor jong en oud in beeld.

Extra prijzen

Hof van Eckberge heeft de award, een bronzen beeld van de kunstenaar Frans Polman, ontvangen. Werk van Frans Polman is o.a. vanaf 15 augustus – 1 november te zien in de expositie Zeebonken en Strandgasten in de Mesdag Collectie te Den Haag .

Als award-winnaar ontvangt zij van een aantal ToerNed VoordeelPartners nog eens:

  • -Nationaal Schoolreis Magazine: een online pagina van sep 2015 – jan 2016 op de drukbezochte schoolreisite www.schoolreis.nl;
  • -All Inn Verspreidigen: bezorging van een flyer op 10.000 huisadressen in postcodegebeiden naar eigen keuze;
  • -Dagjeweg.NL: advertorial in nader te bepalen Nieuwsbrief met 35.000 abonnees.

En alle drie genomineerden krijgen een kennismakingslidmaatschap van ToerNed.

ToerNed, een actieve vereniging van samenwerkende bedrijven in de dagrecreatieve sector.

Meer informatie: www.toerned.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *