Center Parcs legt nadruk op ‘Echt’ in ‘Echt even samen’

In de commercials van Center Parcs die op dit moment worden uitgezonden valt op dat de nieuwe Pay-off ‘Echt even samen’ wordt gebruikt. In februari maakten we al melding van de nieuwe activiteiten die deel uitmaakten van deze nieuwe insteek. Deze week wordt er campagne gelanceerd waarbij kinderen wordt gevraagd om het onderscheid te maken tussen ‘echt’ en ‘onecht’.

zeilen centerparcs
samen actief

Echt even samen
Emotion, Share, Care & Joy zijn de begrippen die worden samengevat in deze nieuwe handtekening van Center Parcs. Over de campagne ‘Echt even samen’ geeft CEO Vanessa Driart een toelichting: “Center Parcs is meer dan een eenvoudige vakantie- of weekendbestemming. Het is een uniek concept dat beantwoordt aan ieders behoeften. Een moment van rust waarop mooie momenten met elkaar kunnen worden beleefd. Of men nu komt om te ontspannen of juist om een adrenalinekick te krijgen, ieder beleeft het verblijf van zijn dromen”. In februari werd aangekondigd dat Center Parcs 60 nieuwe activiteiten introduceerde om het ‘samen zijn’ invulling te geven.

De commercial zoals die op TV wordt uitgezonden:

center parcs echt waar
I-pad bestuurbare pony?

Echt waar?
Waar in de communicatie van februari nog de nadruk lag op ‘samen’, wordt in de nieuwe campagne vooral gefocust op ‘echt’. De nieuwste loot aan deze campagne focust zich op kinderen, die makkelijk switchen tussen online en offline. Kunnen zij nog wel het onderscheid maken tussen echt en onecht?

Trend: Kinderen zitten meer en meer voor het scherm

  • • 77% van de 12-24 jarigen speelt regelmatig (zeker wekelijks) video spelletjes. (2014, NV jongerenpanel Eén Vandaag)
  • • Kinderen tussen 6 en 10 jaar besteden 2 uur per dag aan het gebruik van media. (tv-kijken, tablet, telefoon) (mijnkindonline.nl)
  • • 58% van de kinderen jonger dan 1 jaar kijkt regelmatig televisie. (Iene Miene Media 2014)
  • • De tijd die kinderen van 0 t/m 4 jaar doorbrengen met televisie kijken is 18 minuten per dag in 2014. (Iene Miene Media 2014)
  • • 45% van de kinderen van 11 jaar hebben een eigen mobiele telefoon of smartphone. (Scoop, Zeeuws instituut voor sociale en culturele ontwikkeling)

Met het experiment #EchtWaar tracht Center Parcs te achterhalen of er in de belevingswereld van kinderen nog behoefte is om de werkelijke wereld te ontdekken, te beleven wat #EchtWaar is!?

FASE 1
De eerste fase van dit experiment bestaat uit drie testjes waarin de kinderen gevraagd worden het irreële van het echt te onderscheiden: irreël of #EchtWaar? Om de uitkomst van het onderzoekje niet te beïnvloeden krijgen de kinderen vooraf geen informatie.

Een voorbeeld van zo’n test::

FASE 2
Gedurende de tweede fase wordt een aantal kinderen met hun familie uitgenodigd in één van de Center Parcs’ parken. Kinderen kunnen zich hier uitleven, deelnemen aan diverse activiteiten en echte avonturen beleven.
Voorafgaand aan dit verblijf heeft Center Parcs de ouders gevraagd hun kind te filmen terwijl hij/zij een eigen verhaaltje vertellen. Alle verhalen blijken doorspekt met personages en situaties uit films, videospelletjes of animatiefilms. Hoe zullen hun vertellingen klinken na het verblijf bij Center Parcs? De video’s van de tweede fase kunnen vanaf juni online worden bekeken.

Consequente aanpak
De aanpak sluit naadloos aan bij de vernieuwing van het merk Center Parcs en zijn ambitie om het korte-afstandstoerisme een nieuw impuls te geven door het aanbieden van originele ervaringen gebaseerd op het authentieke, het menselijke. Deze vastberadenheid is terug te vinden in de nieuwe handtekening van Center Parcs: “Echt even samen”.

Meer informatie: www.centerparcs.nl

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *