59 campingdorpen verbonden door kwaliteit

Campings werken steeds vaker samen; o.a. op het gebied van gezamenlijke marketing kan veel (efficiency)winst worden geboekt. Daar zit ook een keerzijde aan. Want hoe manage je de verwachtingen van de gasten als je te maken hebt met 59 individuele bedrijven? Bij Yelloh! Village, een samenwerkingsverband van campings in Frankrijk, Spanje en Portugal, wordt daarom met een manifest gewerkt waarin de kwaliteit en de kernwaarden van de samenwerkende bedrijven is vastgelegd.

yelloh imago

Gezamenlijke filosofie
Zeker in de verblijfsrecreatie is elk bedrijf anders. Dat is ook de charme van de bedrijfstak, die daarmee verrassend en onderscheidend blijft. Toch is er wel een rode draad te vinden in het aanbod. Allereerst richt Yelloh! Village zich op het topsegment van de markt met hoge kwaliteit en veel aandacht voor dienstverlening. Verder onderschrijven alle deelnemende bedrijven een aantal ‘beloftes aan de gast’. Dit zijn dus geen harde criteria, maar wel waarden die voor de gasten belangrijk zijn:
onze_verbintenissen_paragraphe

Objectieve kwaliteitscriteria
Deelnemen aan Yelloh! is zeker geen vrijblijvende invuloefening van goede bedoelingen. Daarvoor staat het tweede deel van de samenwerkingsovereenkomst borg; het kwaliteitshandvest, dat bestaat uit 264 punten. Een onafhankelijk kantoor doet ieder jaar onderzoek naar de campingdorpen op basis van de criteria. Deze geven, naast de kwaliteit, ook een indicatie van de sfeer en beleving op het terrein.
yelloh themas

  • Het criterium campingdorp informeert je over het integratieniveau van het campingdorp in zijn natuurlijke omgeving en over de algemene inrichting.
  • Het criterium zwembad geeft je een indicatie over de grootte van de zwembaden, over de ontspanningsruimte en de voorgestelde spelen.
  • Het criterium diensten informeert je over de waaier aan diensten die voorgesteld worden in het campingdorp (restaurant, bar, winkels, …).
  • Het criterium activiteiten vertelt je welke activiteiten het campingdorp voorstelt voor alle leeftijden.
    Onder “animatie” vind je meer informatie over de avondanimatie: van “cool” of “zen” tot “verkwikkend” of een heel “feestelijke” sfeer.

Kwaliteit erkend
Ook de Franse overheid heeft de kwaliteit van de Yelloh! Village erkend en de keten mag dan ook het predikaat ‘Qualité Tourisme’ van het Frans ministerie voor toerisme, voeren.

Meer informatie: De campings van Yelloh! Village

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *