Vuelta-start in Nederland goed voor bijna 1 miljoen bezoekers en uitstekende media-exposure

De start van het (Spaanse) wielerevenement La Vuelta in Nederland heeft de verwachtingen overtroffen. Gedurende de vier dagen dat La Vuelta in Nederland neerstreek trok het evenement bijna 1 miljoen bezoekers.

De organisatie schat het aantal bezoekers langs de route op 997.500. De cijfers van de diverse onderdelen: 12.500 voor de ploegenpresentatie in Utrecht, 260.000 tijdens de eerste etappe, 375.000 tijdens de tweede etappe en 350.000 tijdens de etappe Breda-Breda.

Op de website van La Vuelta Holanda vertelt Paul Depla, Burgemeester van Breda: “Breda was vandaag gehuld in Spaanse sferen. Met 350.000 bezoekers in Breda en langs het parcours was het vandaag grenzeloos genieten. Kijk bijvoorbeeld naar het prachtige moment in de Grote Kerk. De sfeer was fantastisch en we hebben vandaag weer laten zien dat Breda, Spanje en La Vuelta elkaar prachtig aanvullen.”

Media aandacht

De provincie Utrecht is ook zeer tevreden over het verloop van La Vuelta en benoemt o.a. de media exposure: “Gedurende de Vuelta hebben een klein miljoen mensen hun weg langs het parcours weten te vinden. Ook waren de kijkcijfers op televisie boven verwachting hoog. Alleen al op NOS sport hebben 3,6 miljoen mensen naar de Vuelta gekeken. En daar komen de kijkcijfers van Eurosport en het Spaanse Sporza nog bij. Vanuit de lucht werd onze provincie mooi in beeld gebracht. Beelden van culturele en natuurlijke erfgoederen als huis Doorn, de Utrechtse Heuvelrug, kasteel Amerongen en het Henschotermeer gingen de hele wereld over.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *