• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Top 30 dagattracties
  • Zoeken

Volop nieuwe plannen, maar beperkt extra budget voor toerisme in Delfzijl

27 februari 2012 by Redactie Reageer

De gemeente Delfzijl ziet goede kansen voor de ontwikkeling van het toerisme. Met een relatief  beperkt budget heeft het college grote ambities op papier gezet. Zo is er een uitvoeringsprogramma voor cultuur- en plattelandstoerisme, watersport, haven en industrietoerisme, kwaliteit en samenwerking, en marketing, promotie en evenementen.

Voor de komende vijf jaar heeft de gemeente drie doelstellingen geformuleerd:

  • toename van het aantal dag- en verblijfstoeristen in onze gemeente;
  • toename van het bestedingsniveau van de toeristen;
  • creëren van meer werkgelegenheid in de toeristische sector.

De financiën om de plannen te realiseren moeten vooral worden gevonden binnen de huidige budgetten (o.a. LEADER-subsidie, het Waddenfonds, Provinciale subsidies en diverse particulieren bijdragen.) en meer inzet vanuit de ambtelijke organisatie.

Nieuwe trends
De toeristische producten die binnen de gemeente geleverd worden, moeten worden aangepast aan nieuwe trends en de veranderende wensen en verwachtingen van beoogde doelgroepen. De gemeente wil met haar producten inspelen op de groei van de ouderen in onze samenleving. Ook de sportieve jonge één- of tweepersoons-huishoudens komen als doelgroep in beeld evenals jongeren in verband met de haven en de groeiende vraag naar jonge werknemers. Delfzijl kiest voor een kwalitatief hoogwaardig toeristisch product met een sterk onderscheidend vermogen. Wij gaan ons richten op de sportieve fijnproevers, de groeiende belangstelling voor cultuur en platteland, rust en bezinning, watersport en haven- en industrietoerisme.

Gerichte groei
De toeristische sector in Delfzijl kan groeien als er op basis van de kwaliteiten die de gemeente te bieden heeft, duidelijke keuzes gemaakt worden die aansluiten op de beoogde doelgroepen.
Delfzijl heeft drie toeristische dragers en gaat zich hiermee profileren:

  • het wierdenlandschap met zijn historie;
  • De Eems als onderdeel van het Waddenerfgoed;
  • Haven en industrie.

Delfzijl bekent kleur
Om de doelgroepen in kaart te brengen is o.a. gebruik gemaakt van de marketingaanpak van de Recron, waarin met kleuren de verschillende doelgroepen zijn beschreven. De ondernemers in de regio hebben onlangs geconcludeerd, dat een mix van ‘groen’, ‘aqua’ en ‘paars’ het dichtst in de buurt van de grootste groep bezoekers komt.

Financiën
Om tussentijds te kunnen signaleren of de juiste weg is ingeslagen en of er eventueel bijsturing nodig is, wordt jaarlijks met de sector het beleid geëvalueerd.
Niet altijd gaat het om ‘nieuw’ geld of geld uit het programma ‘Toerisme’. Bij de voorgestelde integrale aanpak komen ook al snel andere budgetten en beleidsterreinen in beeld. Vaak ook gaat het om bestuurlijke en ambtelijke inzet – met de goede inhoudelijke doelen voor ogen – om de toeristische ondernemers te stimuleren en faciliteren. Ook hier betreft het de inzet van de gemeentelijke organisatie, die kan bemiddelen en lobbyen om de gelden van diverse kanten vrij te krijgen voor de beoogde doelen binnen de gemeente.

Meer informatie: www.Delfzijl.nl

Categorie: Recreatie actueel Tags: overheid

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Productnieuws

Inspiratiereis: Ontdek De Parels Van Het Midden-Oosten

Interhome breidt portfolio uit met ruim 6.000 vakantiewoningen in Denemarken

Ervaringsdeskundigen geven campingadvies aan Suncamp klanten via de CampingGuru

Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard

Nederlandse vertegenwoordiging op de Vakantiebeurs nog verder gekrompen

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

feb 1
1 februari om 09:00 - 5 februari om 18:00

Spielwarenmesse

feb 16
13:00 - 17:00

Kennisupdate Live (toerisme in Zeeland)

feb 18
18 februari om 10:00 - 19 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Gent

feb 24
24 februari om 10:00 - 26 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Utrecht

mrt 7
10:00 - 17:00

Stratech Leisure in Business

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Jannie op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken
  • RJ Soer op Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard
  • Christian op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken

Secundaire Sidebar

Insight

Kampeerhal Roden verkent de kansen van leisure in retail

Capfun heeft inmiddels al 18 campings in Nederland – en is nog niet klaar met groeien

Bijzondere trends en ontwikkelingen uit de horecasector

Winst boeken in de logistiek van je foodservice

VrijetijdsTrends 2023; Budget-leisure, carpe-diem-time, live (gast)vrijheid, Gap-toerisme

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Stratech

Top Animation

RED online marketing

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Ginder

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2023 · Pretwerk · Site door: buro KREAS