Scheveningen heeft een enorme kwaliteitsslag ondergaan. Recent worden o.a. geopend: een splinternieuw hotel aan het strand met infinity pool op het dak; een nieuwe high-end beachclub; het nieuwe LEGOLAND Discovery Centre; een nieuwe Foodhall, een Britse Pub aan zee en de vernieuwde boulevard.
Nieuw type bezoekers
Wie bij Scheveningen een beeld heeft van strandtenten met ongemakkelijke plastic stoeltjes, friet met schnitzel op het menu en een uitgestorven boulevard in de winter, is duidelijk al heel lang niet op Scheveningen geweest. De bekendste badplaats van West-Europa heeft de afgelopen jaren een enorme transformatie ondergaan waardoor een bezoek het hele jaar lang aantrekkelijk is. De Gemeente Den Haag en ondernemers investeren al jaren in de badplaats, wat leidt tot een veel aantrekkelijker en ruimtelijker gebied met een gevarieerder aanbod. “Met het nieuwe aanbod is Scheveningen niet alleen klaar voor de toekomst, maar ook klaar om het type bezoekers te ontvangen dat we in Den Haag graag verwelkomen”, aldus directeur Marco Esser van The Hague & Partners. Dat zijn bezoekers die naar Den Haag getrokken worden omdat het de stad aan zee is, waar cultuur en strand samenkomen en bezoekers een zee van ruimte ervaren. Bezoekers die op zoek zijn naar kwaliteit en ontspanning.
Ondernemers investeren in Scheveningen
Dat maakt van Scheveningen een interessante badplaats voor ondernemers om in te investeren. Zo stelt eigenaar Won Yip van de Foodhall Scheveningen: “Ik was snel om toen ik de plannen zag van de herontwikkeling, de kwaliteitsslag op Scheveningen begint haar vorm te krijgen en ondanks Corona blijf ik onverminderd enthousiast over Scheveningen”. Ook Martin Nijdam, eigenaar van de Three Sisters Pub ziet hoe Scheveningen met sprongen vooruit gaat: “Van alle badplaatsen in Nederland, is Scheveningen altijd onze favoriet geweest. Daarom zijn wij trots dat wij op deze mooie nieuwe boulevard onze Three Sisters pub mochten vestigen”.
Bron en meer informatie: The Hague & Partners