Met de komst van The Park naar SnowWorld Landgraaf kunnen bezoekers vanaf nu een unieke VR beleving ondergaan. Daarvoor werkt SnowWorld samen met het Belgische The Park, dat hiermee haar vijfde vestiging op Nederlandse bodem opent in minder dan een jaar tijd.
The Park wil met deze nieuwe site nog meer mensen entertainen en onderdompelen in de wereld van VR. Na eerdere successen in Breda, Eindhoven en Utrecht. De plannen om met The Park Europa te veroveren, worden zo nog concreter terwijl SnowWorld haar avontuurlijke productaanbod nog completer kan maken.
Philippe De Schutter, CEO van The Park: “The Park is een uniek concept en een voorbeeld van wat we ‘phygital entertainment’ noemen. Het concept kent al drie jaar enorme successen in eigen land met zeven locaties, waarvan vier in samenwerking met Kinepolis. Nu blijkt dat onze beproefde recepten ook aanslaan bij onze noorderburen. Hoe meer mensen kennismaken met de wondere wereld van VR-gaming, hoe beter. Deze vijfde vestiging in Nederland bevestigt onze torenhoge ambities. We willen dé VR-onderneming van Europa worden.”
Welke voorwaarden stellen jullie aan een nieuwe locatie? De Schutter: “Wij vestigen ons internationaal in steden met meer dan 250k inwoners of op grote traffic locaties. Deze doen wij typisch allemaal in eigen management maar zijn ook bezig met een heel aantal franchise projecten waar we dus ook voor open staan.”
Om koploper te blijven op het gebied van virtual reality-entertainment blijft The Park zich continu vernieuwen. Zo hebben zij nog recent K3 tot leven gebracht in de nieuwe K3 in VR ervaring waar Klaasje, Hanne en Marthe in 3D als een hologram te zien zijn in Egypte, naar aanleiding van de nieuwe K3 Dans van de Farao film. Dit was de eerste keer dat een Vlaams-Nederlandse film tot leven komt als VR-spel. The Park telt nu in totaal dertien locaties in België, Nederland en Zwitserland.
Wim Hubrechtsen, CEO van SnowWorld: “We zijn blij dat we deze overeenkomst hebben kunnen sluiten met The Park. Met de komst van deze virtual reality-speelhal bieden we naast wintersport nog een extra ervaring aan onze bezoekers. Ook voor mensen die in ons hotel verblijven, is zo’n virtual reality-ervaring een fijne ontspanning naast de wintersport. Als het concept aanslaat bij onze bezoekers, bekijken we ook om het uit te breiden naar onze andere locaties. Dit concept past perfect binnen onze strategie om de customer experience verder uit te bouwen.”
VR-park van 500 m²
Het park in SnowWorld wordt een ’full-experience’-park van liefst 500 m² groot. De ervaringen ‘De Mol’, ‘The Hallow’, ‘NanoClash XL’ en ‘K3 in VR’ zullen beschikbaar zijn voor de bezoekers. Op de twee ‘free roam’-velden zullen spelers vrij kunnen bewegen want hun VR-bril hangt niet vast aan kabels. Gewapend met een VR-bril en een rugzak met sensoren wandelen spelers het decor van hun ervaring binnen. Ook zullen er verschillende arrangementen worden opgezet zodat je skiën of snowboarden en VR kan combineren voor groepen en bedrijven.
Meer informatie: