Verhalen hebben de hoofdrol in nieuwste campagne Marketing Drenthe

De komende vier weken komt de Nederlandse consument online vast en zeker de ‘Verhalenverteller van Drenthe’ tegen. In vijf verschillende video’s vertelt hij niet alleen over de bijzondere verhalen uit de Oerprovincie van Nederland, hij wijst potentiële bezoekers ook op de plekken waar men die het beste beleeft.

De campagne is het startschot voor de binnenlandse markt. Doel is om, via de vele verhalen die Drenthe rijk is, jonge gezinnen te bewegen ook dit jaar een bezoek aan de provincie te brengen, zoals zij dat de afgelopen twee jaar in grote getale heeft gedaan.

Een provincie vol verhalen

Er zijn vijf video’s geproduceerd. Eén algemene verhalenvideo en vier themavideo’s; verhalen uit de oertijd, het veen, de natuur en uit de Koloniën van Weldadigheid. Ze worden onder meer getoond op Facebook, Instagram en als advertentievideo bij onder andere de online titels van DPG Media. Elke video linkt naar een eigen landingspagina op drenthe.nl, waar de consument relevante activiteiten, accommodaties, blogs, podcasts en weetjes van de Verhalenverteller vindt. “Het aanbod in Drenthe is groot en divers. Door te werken met verschillende themavideo’s, kunnen we erg uiteenlopende activiteiten en accommodaties toch de spotlight geven die ze verdienen”, aldus Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe.

Veranderd boekgedrag

De campagne is gericht op jonge gezinnen. Deze doelgroep kwam altijd al bovengemiddeld vaak naar Drenthe, maar in de afgelopen twee coronajaren kozen zij nóg vaker voor de Oerprovincie. Onderzoek van het NBTC laat zien dat de intentie om op vakantie te gaan dit jaar is gestegen ten opzichte van vorig jaar. Het buitenland lonkt daarbij weer steeds vaker. Wel is men geneigd om steeds korter van tevoren te boeken. Het deel van de Nederlanders dat de vakantie nog moet vastleggen is dan ook relatief groot (41%).  

Via de verhalencampagne wil Marketing Drenthe gezinnen met kinderen die nog niet naar school gaan verleiden om vóór de zomervakantie een verblijf in Drenthe te boeken. Gezinnen met schoolgaande kinderen zijn meer dan welkom voor een weekendtrip of een zomervakantie.

Vervolg in september

De video’s zijn samen met communicatiebureau Stunned uit Zwolle ontwikkeld en worden ondersteund door een groot pallet aan online advertenties. De campagne is onderdeel van het jaarthema ‘De Verhalen van Drenthe’. In het kader van dit thema initieert Marketing Drenthe in oktober nog een Verhalenweekend. Op 22 en 23 oktober a.s. organiseert een diverse groep toeristische ondernemers tal van bijzondere activiteiten, waarmee de Drentse verhalen te beleven zijn. Om dit weekend onder de aandacht te brengen, wordt er voor september weer een campagnepiek ontwikkeld.

Campagne voor Duitsland al eerder van start

Vóór het paasweekend startte Marketing Drenthe al een campagne in Duitsland, in Noordrijn-Westfalen en Nedersaksen. Gericht op de avonturen die gezinnen in Drenthe kunnen beleven. De Duitse markt wordt benaderd met eigen beelden en een eigen oproep. “Nu de grenzen weer open zijn, zijn onze oosterburen weer een belangrijke doelgroep. Omdat de provincie Drenthe bij een Duitser niet dezelfde beelden oproept als bij een Nederlander, is voor hen een andere insteek en benadering nodig. We moeten daar nog uitleggen waar Drenthe ligt en wat men hier allemaal kan beleven”, laat Crum weten.

Bron en meer informatie: www.drenthe.nl/ontdek-oerdrenthe

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *