Van Gogh campagne slaat aan in het buitenland

Ter gelegenheid van de 125ste sterfdag van Vincent van Gogh (29 juli a.s.) hebben NBTC Holland Marketing, RBT KAN/Visit Veluwe en Van Gogh Brabant, sinds maart 2014 de handen ineengeslagen voor een internationale marketingcampagne in 2015 rondom deze beroemde Nederlandse schilder.

VincentreBuurlanden, Zuid-Europa en VS
Het Van Goghjaar is inmiddels halverwege en de eerste effectmeting geeft aan dat de beoogde doelstelling van 180.000 internationale bezoekers ruimschoots gehaald zal worden. Met name uit de buurlanden, Zuid-Europa en de Verenigde Staten komen veel bezoekers. Daarnaast wordt de beoogde mediawaarde ook ruimschoots gehaald. Met name media in Italië, Duitsland, Spanje en België hebben veelvuldig en uitgebreid verslaggeving gedaan over het Van Goghjaar.

Frank van den Eijnden, directeur Van Gogh Brabant: “De Brabantse Van Gogh-locaties hebben het aanzienlijk drukker dankzij het Van Goghjaar. Dat is niet alleen goed voor de locaties zelf, ook winkeliers en horeca in de omgeving zien de aanloop toenemen.”

Jurriaan de Mol, directeur RBT KAN/Vist Veluwe: “In Gelderland is er veel enthousiasme bij de gastvrijheidsindustrie voor het thema Van Gogh.”

Van Gogh 2015
Het Van Goghjaar 2015 is een initiatief van de founding partners van de Stichting Van Gogh Europe bestaande uit Van Gogh Brabant, het Van Gogh Museum, het Kröller-Müller Museum en Mons 2015. Samen met partners bij de Van Goghlocaties in België en Frankrijk hebben zij een gevarieerd cultureel programma samengesteld om Vincent van Gogh in 2015 te herdenken.

Meer informatie: Van Gogh Jaar 2015 op de website van het NBTC

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *