Van der Valk Hotels verkozen tot klantvriendelijkse bedrijf in leisure

Hotelketen Van der Valk is volgens consumenten het klantvriendelijkste bedrijf in de leisure branche. Op nummer 3 zien we een coronaslachtoffer: D-reizen, dat inmiddels failliet is. Landal Greenparks, de nummer 2, deed afgelopen jaar juist goede zaken.

Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek naar klantvriendelijkheid door MarketResponse.

De gastvrijheidssector is terug te vinden in het overzicht van de 75 meest gastvrije bedrijven van Nederland, maar neemt zeker geen dominante positie in. Dit jaar heeft een groot deel van de sector leisure last gehad van de coronacrisis. Vorig jaar was Burgers Zoo nog duidelijk de winnaar; door langdurige sluiting vallen zij nu buiten de ranglijst. Het gemiddelde cijfer van de leisurebedrijven kende een kleine daling van 7,61 naar 7,56.

Retailbedrijf Rituals (8.2) voert de ranglijst aan, gevolgd door Bol.com (8.1) en het goede doel KiKa (8.0).

Een overzicht van de leisurebedrijven in de top 75:

  • 8. Van der Valk
  • 18. Landal GreenParks
  • 33. D-reizen
  • 48. Fletcher hotels
  • 61. TUI
  • 70. De Efteling

Meer informatie: www.marketresponse.nl/klantvriendelijkstebedrijf/branchewinnaars-kvb-2021/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *