Vakantiesalon Brussel groeit met 7%

Waar de Nederlandse vakantiebeurzen dit jaar kleine minnetjes noteerden, wist de Vakantiesalon in Brussel (2 – 5 februari) i.c.m. de Sports Fair een mooie groei van 7% te realiseren, waarmee het bezoekcijfer uitkwam op 101.000. Op verzoek van de exposanten werd de duur van de beurs teruggebracht van 5 naar 4 dagen. Daarmee was het per dag zelfs nog veel drukker dan de editie van 2016.

België was het gastland op de Vakantiesalon

Beleving centraal
Beide beurzen hebben dit jaar het accent gelegd op ´beleving`. Bij Het Vakantiesalon van Brussel waren er exclusief de Dendermondse reuzen, maar ook enkele bestemmingen zoals Georgië, China en Bulgarije die zich voor de eerste keer kwamen voorstellen. Meer dan 120 koppels hebben spontaan hun trouwgeloften hernieuwd in de Graceland Wedding Chapel en meer dan 30 ambassadeurs hebben een bezoek gebracht om persoonlijk hun land ik de kijker te komen zetten. België maakte zijn centrale rol op het Vakantiesalon van Brussel ook volledig waar met een mooie aanwezigheid van de drie regio’s.

Volgens de feedback van de bezoekers gaan voor hen Het Vakantiesalon en internet hand in hand. Terwijl mensen het internet zeker gebruiken als informatiebron kunnen ze zich op de beurs sneller en efficiënter laten inlichten over bestemmingen die hen interesseren.

Sports Fair = actief beleven
De Sports Fair heeft met haar tweede editie de pannen van het dak geblazen met meer dan 200 animaties en vele nieuwe sporten zoals jetsurf, moto-acrobatiek, freejump, karabijnschieten en MMA (Mixed Martial Arts) sessies. Ook voor de jongeren had het ADEPS een hele reeks animaties voorzien waarbij elke dag mooie prijzen konden gewonnen worden. Zondag werd bovendien het internationale kampioenschap Crossfit gehouden.

meer informatie: www.vakantiesalon.eu/nl/

Bewaren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *