Vakantiebeurs 2018; Vakdag, Nederland paviljoen en meer

De Vakantiebeurs komt er weer aan – van 10 t/m 14 januari, met twee vakdagen; op 9 en 10 januari. Ook voor de Nederlandse recreatiesector is de beurs een belangrijk netwerkmoment. En hoe wordt de bestemming Nederland dit jaar ingevuld? ANWB en HISWA zijn twee partijen die er hun schouders onder zetten.

Uitreiking ANWB prijs voor Het leukste Dagje Uit

Vakdagen
De nadruk van de vakdagen ligt op dinsdag 9 januari. Dan is de beurs exclusief geopend voor vakbezoekers en vinden ook de meeste kennisevenementen plaats. Enkele highlights uit het informatieve programma:

dinsdag 9 januari

11:00-12:00 uur: Zaal Mission 1&2: De Nederlandse vakantiemarkt: trends en verwachtingen 2018 (NBTC-NIPO Research)
Wat zijn de belangrijkste trends en ontwikkelingen op de Nederlandse vakantiemarkt? Hoe staat het met het vakantiesentiment van Nederlanders voor 2018? Met deze presentatie geeft NBTC-NIPO Research een analyse van het vakantiegedrag van Nederlanders…

12:00-13:00 Zaal Mission 1&2: Travel Trends 2018: Purpose Travel (Tessa aan de Stegge)
Een manier van reizen die goed doet voor alle betrokkenen zou zomaar de nieuwe norm kunnen worden! In de presentatie Purpose Travel komen de groeiende vraag van reizigers naar bijzondere ervaringen, en de noodzaak van een bewustere uitwisseling met de locals, natuur en dieren, samen. Het vooroordeel dat duurzaam reizen een hoog geitenwollensokken-gehalte heeft en altijd duurder is, gaat al lang niet meer op.

12:15 – 13:00 Experience Theater (hal 9) ANVR en GfK voorspellen vakantieboekingsgedrag 2018
Marktonderzoeksbureau GfK heeft het afgelopen jaar samen met de UV Tilburg een, gevalideerd, model ontwikkeld waarbij op basis van continue sentiment analyses en actuele verkoopcijfers het boekingsgedrag van consumenten kan worden voorspeld.

12.30 tot 16.00 uur in de Polarzaal: Uitreiking awards voor ‘Het Leukste Dagje Uit’, georganiserd door Land van ANWB. Toegang op uitnodiging.

Vakantiebeurs Netwerkborrel
Op dinsdag 9 januari nodigt de Jaarbeurs al haar exposanten uit om in een informele en ontspannen sfeer elkaar te ontmoeten. De netwerkborrel vindt plaats in de Experience hal (hal 9) van 18.00-21.00 uur.

 

Woensdag 10 januari

09:45 – 13:00 Zaal Polar: Alan Rogers Campsite Partner Meeting and Awards Event (Caravan and Motorhome Club)
Netwerkbijeenkomst van de Caravan and Motorhome Club en de Alan Rogers teams. Er worden twee presentaties gegeven door deskundigen uit de reiswereld en ook worden onze 2017 Alan Rogers Camping Awards uitgereikt aan de beste campings in Europa, verdeeld over diverse categorieen.  Toegang op uitnodiging.

19.00 – 23.00: ANWB campinggala, met uitreiking van de prijzen vor de beste en mooiste campings in Europa. Op uitnodiging.

Zoover Awards voor accommodaties uitgereikt tijdens Vakantiebeurs
Op 10 januari aanstaande reikt Zoover de belangrijkste consumentenprijs binnen de reisbranche uit aan de best gewaardeerde accommodaties van 2017. De accommodaties met de hoogste reviewcijfers mogen een Zoover Award in ontvangst nemen bij de feestelijke uitreiking in het Experience Theater van de Vakantiebeurs.

Bekijk het hele kennisprogramma van de vakdagen op www.vakantiebeurs.nl/nl-NL/Vakbezoeker/Programma.aspx

 

Nederlands aanbod op de beursvloer

Hoe wordt Nederland dit jaar gepresenteerd als vakantiebestemming? Naast aanbod in het ‘Nederland paviljoen’, zullen ook diverse aanbieders kiezen voor het thematisch paviljoen ‘Outfreeca’ (Outdoor Freedom en Camping), waar de nadruk ligt op avontuurlijke vakanties.

Dagrecreatief aanbod is belangrijk voor de promotie van vooral korte vakanties in Nederland. De ANWB neemt hierin het voortouw door in de stand van ‘Land van ANWB‘ (Hal 10 – stand: 10.E038 + 10.F035) een overzicht te bieden van de leukste uitjes en arrangementen in Nederland! De leukste uitjes van Nederland beginnen bij Land van ANWB. Meer informatie: De ANWB route op de Vakantiebeurs

Watersport is dit dit jaar ook goed vertegenwoordigd dankzij de HISWA. Zij presenteren de campagne ‘Welkom op het water‘. Met een stand van maar liefst 160 m2 zetten ze hier de watersport en -recreatie in de spotlights en zorgen we voor een geweldige zichtbaarheid van de drie onderdelen Leren varen, Zelf varen en Meevaren. Welkom op het water is een campagne die in januari haar derde jaar in gaat. Ze heeft de afgelopen twee jaar goede resultaten laten zien en de Vakantiebeurs is een nieuwe stap. Tijdens de beurs delen we de verschillende aspecten van de watersport, maar vooral de eigen expertise en enthousiasme.
De stand heeft, gebaseerd op drie ‘eilanden’ met daarbij een televisie waarop de verschillende video’s van de campagne per onderwerp te zien zullen zijn, een iPad-zuil waarop mensen de watersportcheck kunnen doen en een tafel waaraan mensen meer informatie kunnen krijgen. Het is de bedoeling de watersport en -recreatie in het algemeen te promoten. Meer informatie: www.hiswa.nl

Meer informatie: www.vakantiebeurs.nl/nl-NL/Vakbezoeker.aspx

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *