Utrecht Gastvrij 3.0 winnaar Citymarketing Innovatie Award 2014

Op de Dag van de Citymarketing in Media Plaza van Jaarbeurs Utrecht is het project “Utrecht Gastvrij 3.0” van Toerisme Utrecht onderscheiden met de Citymarketing Innovatie Award 2014. Chantal Goudriaan en Lisa van Milt, beiden student Leisure Management aan de Hogeschool Rotterdam, kregen voor hun afstudeeronderzoek naar de gastvrijheid in steden de Netwerk Citymarketing Scriptieprijs 2014 uitgereikt.

Een paar honderd city- en destinatiemarketeers waren vandaag aanwezig in Utrecht voor de vijfde Dag van de Citymarketing, die dit keer in het teken stond van de veranderende functie van binnensteden en nieuwe rollen van organisaties in de citymarketing. Een jaarlijks terugkerend onderdeel van het evenement is de uitreiking van de Citymarketing Innovatie Award en de Citymarketing Scriptieprijs door juryvoorzitter en burgemeester van ‘s-Hertogenbosch Ton Rombouts.

Oudegracht Utrecht
Oudegracht Utrecht

Coördinerende rol
Utrecht is als snelst groeiende grote stad van ons land op veel fronten in ontwikkeling. Extra inspanning is daarom nodig om Utrecht voor bezoekers, bedrijven en eigen inwoners een aantrekkelijke bestemming te blijven dan wel nog aantrekkelijker te worden. Toerisme Utrecht – de citymarketingorganisatie van de stad Utrecht – heeft daarom pro-actief de samenwerking met andere partijen gezocht om het thema Gastvrijheid nadrukkelijker neer te zetten. “Op basis van onderzoek is een heldere strategie ontwikkeld die heeft geleid tot een constructief gastvrijheidsprogramma. Dit programma wordt gedragen door veel verschillende partijen in de stad. Vanuit een sterk coördinerende rol heeft Toerisme Utrecht haar partners gestimuleerd om op eigen wijze invulling te geven aan het thema door de organisatie van activiteiten en projecten. Met mooi resultaten en dat levert een flinke bijdrage aan een sociaal en economisch vitalere stad”, aldus juryvoorzitter Rombouts.

Scriptieprijs
Studenten Leisure Management Chantal Goudriaan en Lisa van Milt hebben in het kader van hun afstudeerscriptie een ‘Gastvrijheidstool’ ontwikkeld. Met deze tool kunnen steden hun gastvrijheid op een viertal terreinen analyseren en dit vervolgens vertalen naar concreet uitvoerbare maatregelen om de gastvrijheidsbeleving van bezoekers te verbeteren. Volgens de jury is de studie op een heel gedegen wijze opgezet. Maar vooral de praktische toepassing van de tool heeft de jury ervan overtuigd de Netwerk Citymarketing Scriptieprijs 2014 toe te kennen aan Goudriaan en Van Milt.

De Dag van de Citymarketing evenals de Citymarketing Innovatie Award en de Netwerk Citymarketing Scriptieprijs zijn initiatieven van het Netwerk Citymarketing.

Uit in totaal 20 inzendingen voor de Citymarketing Innovatie Award waren er drie vooraf genomineerd, te weten: het Bergse Ideeën Lab, Ontwikkeling World Food Centre en Utrecht Gastvrij 3.0.

Bron: persbericht VVV Nederland

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *