Uitstekende Paasdagen voor de horeca

De Nederlandse horeca heeft nog nooit zo van de paasdagen geprofiteerd als nu tijdens de economische recessie. De bezettingsgraad van restaurants, cafe’s en fastfoodketens lag dit paasweekend op bijna 25 procent. Daarmee kan de Nederlandse horeca terugkijken op een succesvol horecaweekend.

Stampvol
Consumenten zitten vanwege de onstuimige tijden muurvast op de portemonnee, maar  voor die speciale beleving wil men graag betalen. Het afgelopen weekend gaven de Nederlanders miljoenen uit aan eten en drinken. ”Door de recessie gaan minder mensen met vakantie. Daardoor zitten veel restaurants deze dagen stampvol”, zegt Joris Prinssen van KHN.

Bijna zoals Kerst
De Paasdagen worden als familiefeest steeds belangrijker. “We naderen de populariteit van Kerst”, aldus Prinssen.

Bron: Koninklijke Horeca Nederland

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *