Trip.com Group kondigt strategisch partnerschap met Tiqets aan

Een nieuw strategisch partnerschap tussen Trip.com Group, een wereldwijd serviceplatform voor reizen, en Tiqets, boekingsplatform voor cultuur- en vrijetijdservaringen, biedt Trip.com- en Ctrip-gebruikers toegang tot meer dan 4.000 musea en attracties over de hele wereld.

Keukenhof (persfoto Tiqets)

Kernpunten:

  • Door de nieuwe Tiqets-integratie kunnen gebruikers van de reisplatforms van Trip.com Group (inclusief Ctrip & Trip.com) duizenden musea en attracties over de hele wereld boeken. 
  • De nieuwe samenwerking speelt in op de groeiende vraag naar museum- en attractiebezoek. Uit gegevens blijkt dat de boekingen van Tiqets in Europa met 450% gestegen zijn. 

De nieuwe samenwerking stelt gebruikers van de reisplatforms van Trip.com Group – waaronder Trip.com, Ctrip en partnerkanalen – in staat om een ​​breed scala aan reiservaringen te boeken die zijn geïntegreerd in de sites van de Trip.com Group. De samenwerking volgt op soortgelijke deals die Tiqets heeft gesloten met onder meer Apple Maps en Makemytrip.

Zowel Trip.com Group als Tiqets doen er alles aan om reizigers onvergetelijke ervaringen te bieden in de beste musea en attracties in Europa, de VS en het Midden-Oosten. Door deze nieuwe samenwerking krijgen klanten van Ctrip en Trip.com direct toegang tot het uitgebreide productportfolio van Tiqets met tours, passen en tickets voor meer dan 4.000 van de beste musea en attracties in Europa en de rest van de wereld. Klanten kunnen profiteren van een naadloze online boekingservaring, toegang hebben tot ‘skip-the-line’ ticketopties en flexibele annuleringsopties voor alle boekingen.

Chang Liu, General Manager van Attractions International Business, Trip.com Group, zegt: “We zijn verheugd om samen te werken met Tiqets om onze gebruikers naadloze toegang te bieden tot meer wereldwijde attracties en activiteiten. De locatiepartners van Tiqets, die nu aanwezig zijn op onze Trip.com- en Ctrip-boekingsplatforms, profiteren van een grote zichtbaarheid in zowel wereldwijde als regionale markten, met realtime informatie, last-minute beschikbaarheid en directe boekingsopties in lokale talen en valuta.”

Met de versoepeling van wereldwijde reisbeperkingen en de terugkeer van stedentrips, komt het uitgebreide aanbod voor reizigers op een perfect moment om dankzij de nieuwe samenwerking ’s werelds culturele hotspots te verkennen. Uit recente gegevens van Tiqets blijkt dat de museum- en attractieboekingen in Europa met gemiddeld 400% zijn gestegen (het tweede kwartaal van 2022 vergeleken met dat van 2021). Alleen al in het laatste kwartaal (het tweede kwartaal vergeleken met het eerste kwartaal 2022) zijn de boekingen van musea en attracties in Europa met 200% gestegen.

Tiqets President & Founder Luuc Elzinga zegt: “Onze missie is om cultuur toegankelijker te maken voor mensen over de hele wereld, dus we zijn verheugd om samen te werken met Trip.com Group om die missie te bevorderen. Dankzij onze nieuwe samenwerking kunnen Trip.com- en Ctrip-gebruikers gemakkelijk de beste ervaringen boeken bij iconische musea en attracties. We zijn verheugd om nog meer manieren te bieden om van culturele attracties te genieten aan nog meer mensen die op zoek zijn naar deze unieke ervaringen.” Het partnerschap sluit aan bij de strategie van Trip.com Group om de beschikbaarheid van reismogelijkheden voor klanten via de reeks reisplatforms aanzienlijk te verbeteren, en bij de missie van Tiqets om cultuur toegankelijker te maken voor mensen over de hele wereld.

Meer informatie:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *