Toeristische spreidingsstrategie Amsterdam beloond met VN-Award

Amsterdam Marketing ontving woensdagavond 28 januari de prestigieuze Ulysses Award van de UNWTO (wereld toerisme organisatie) voor het programma ‘Visit Amsterdam, See Holland’. De jury beloont hiermee de innovatieve aanpak waarmee de toeristische druk op Amsterdam wordt gespreid over een grotere regio. De succesvolle samenwerking die daarvoor nodig is, is niet overal vanzelfsprekend.

ulyssesSinds 2003 staat de Ulysses Award voor uitmuntendheid en innovatie in de toeristische sector. Amsterdam Marketing ontving deze prijs in de categorie Niet Gouvernementele Organisaties (NGO) Het winnende project, ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’, zet de aantrekkingskracht van Amsterdam in om internationale bezoekers te verleiden ook de regio te ontdekken. De reden voor de Award komt ook aan bod in het artikel dat wij gisteren publiceerden over de Toeristenmagneet Amsterdam

Zaanse Schans
Zaanse Schans

Samenwerking is succesfactor
Boudewijn Bokdam, projectmanager Amsterdam Marketing: “Het project ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’ heeft deze eerste plek te danken aan een constructieve samenwerking tussen de Stadsregio Amsterdam, 27 gemeenten, Provincie Noord-Holland en Provincie Flevoland. Het aantal internationale bezoekers dat vanuit Amsterdam een bezoek brengt aan de regio is sinds de start van het project met bijna 30% toegenomen, en de bijbehorende bestedingen in de regio zijn met 300 miljoen euro gestegen.”

Spreiding essentieel
Dennis Straat, bestuurlijk trekker van het thema Toerisme in de Metropoolregio Amsterdam feliciteert Amsterdam Marketing van harte met deze award: “Bezoekers zijn ontzettend belangrijk voor onze economie, maar geven ook druk op sommige populaire plaatsen. Spreiding van bezoekers over de regio is daarom essentieel; met Amsterdam Bezoeken, Holland Zien zijn we hier gezamenlijk al jaren succesvol mee bezig. Deze prestigieuze internationale award voor Amsterdam Marketing als uitvoerend partner van het project bewijst dat we op de goede weg zitten.”

Zilver bij Onderzoek en techniekprijs
In de categorie ‘Innovation in Research and Technology’ mocht Olivier Ponti, manager Research bij Amsterdam Marketing, de ‘runner-up’ award in ontvangst nemen voor ‘Kerncijfers: Amsterdam als congresbestemming’. Ponti: “We geven een menselijk gezicht aan statistische gegevens en het draagt bij aan heldere bedrijfsvoering.”

Bron, en meer informatie: Amsterdam Marketing en de toeristische landingspagina: www.iamsterdam.com/cityescapes (uitwerking van Visit Amsterdam, See Holland.)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *