Per 1 november is Roeland ten Napel (52) benoemd als directeur-bestuurder van het Veluws Bureau voor Toerisme (VBT). Roeland ten Napel volgt hiermee René Holm op die sinds 2010 het VBT leidde.
Roeland ten Napel is ondernemer en woonachtig in Beekbergen (1961). Ten Napel volgde een hotelschoolopleiding en heeft in binnen- en buitenland diverse gastvrijheidsbedrijven gemanaged. Hij was manager op cruiseschepen, directeur van hotels in Nederland en van een Golden Tulip hotelresort op Cuba en verzorgde de opstart van restaurantketen TGI Friday’s in de Benelux. Hij beschouwt de gastvrijheidssector als “fun place to be”. In 1997 maakte hij de overstap naar opleidingenland, tot 2004 was hij werkzaam als partner van het trainingsbureau HMP/Performance Solutions en in 2004 is hij voor zichzelf gestart met Active Learning, waarbij hij werkte voor klanten als TUI, Marketing Drenthe, Bilderberghotels, Artis en attractie- en vakantiepark Slagharen.
Hij wil de positie van de Veluwe op de binnen- en buitenlandse markt verder verstevigen in nauwe samenwerking met ondernemers en overheden en een brug slaan tussen lokale city-marketing-initiatieven en gebiedspromotie, ook m.b.t. de gezamenlijke invulling van lokaal gastheerschap en een state-of-the-art webomgeving. De deze week op het Holland Marketing Congres 2013 gepresenteerde cijfers over de Gastvrijheidseconomie 2013 tonen aan dat de VBT-marketinginspanningen – on-line en op radio en TV – vruchten afwerpen. De Veluwe is afgelopen jaar de sterkste stijger als binnenlandse vakantiebestemming en bekleedt met een marktaandeel van 12% een gedeelde 1e plaats op de ranglijst van populairste vakantieregio’s. Om deze stijgende lijn voort te zetten is het van belang dat voor de komende vier jaar structurele samenwerkingsafspraken gemaakt worden.
Ten Napel gaat hier op part-time basis invulling aan geven, full-time ondersteund door waarnemend directeur Jurgen Hillaert en een toegewijd team van marketeers en front- en back-officemedewerkers.
Meer informatie: www.develuwe.biz