Per 1 november is Roeland ten Napel (52) benoemd als directeur-bestuurder van het Veluws Bureau voor Toerisme (VBT). Roeland ten Napel volgt hiermee René Holm op die sinds 2010 het VBT leidde.

Hij wil de positie van de Veluwe op de binnen- en buitenlandse markt verder verstevigen in nauwe samenwerking met ondernemers en overheden en een brug slaan tussen lokale city-marketing-initiatieven en gebiedspromotie, ook m.b.t. de gezamenlijke invulling van lokaal gastheerschap en een state-of-the-art webomgeving. De deze week op het Holland Marketing Congres 2013 gepresenteerde cijfers over de Gastvrijheidseconomie 2013 tonen aan dat de VBT-marketinginspanningen – on-line en op radio en TV – vruchten afwerpen. De Veluwe is afgelopen jaar de sterkste stijger als binnenlandse vakantiebestemming en bekleedt met een marktaandeel van 12% een gedeelde 1e plaats op de ranglijst van populairste vakantieregio’s. Om deze stijgende lijn voort te zetten is het van belang dat voor de komende vier jaar structurele samenwerkingsafspraken gemaakt worden.
Ten Napel gaat hier op part-time basis invulling aan geven, full-time ondersteund door waarnemend directeur Jurgen Hillaert en een toegewijd team van marketeers en front- en back-officemedewerkers.
Meer informatie: www.develuwe.biz