Toerisme en Recreatie in Flevoland klaar voor 2013

Toerisme Flevoland kijkt terug op een geslaagde middag met Flevolandse ondernemers en stakeholders uit de sector Toerisme en Recreatie. Zo’n 100 aanwezigen hebben het winterse weer getrotseerd om aanwezig te zijn op het kennisevenement in de Orchideeën Hoeve te Luttelgeest. Onder het thema ‘Delen is de toekomst en de toekomst is delen’ is met elkaar en met bijzondere gastsprekers kennis uitgewisseld over de trends en ontwikkelingen in de vrijetijdsbranche. Ook deelde Toerisme Flevoland haar activiteitenplan voor 2013 en de manier waarop ondernemers daarop in kunnen haken.

Gaming in opmars
Gastspreker Willem-Jan Renger, lector aan de Hogeschool van de Kunsten Utrecht en programmaleider Applied Game Design, liet zien dat gamification steeds belangrijker wordt in de marketingactiviteiten van bedrijven. Om consumenten op een uitdagende manier kennis te laten maken met een plaats, regio, activiteit of onderneming wordt online gaming meer en meer ingezet.

Flevolandse Avonturier 2012 vertelt
Nancy van der Woeij, titelwinnaar van Flevolandse Avonturier 2012, nam de aanwezigen mee in haar avonturen die ze beleefd heeft in de provincie. Tijdens de campagne van Toerisme Flevoland in 2012 heeft zij met filmpjes, foto´s en korte verhaaltjes op facebook, twitter en waarbenjij.nu familie, vrienden en kennissen enthousiast gemaakt over Flevoland en hen overtuigd de provincie eens te bezoeken.

natuuravontuur in de Oostvaardersplassen
natuuravontuur in de Oostvaardersplassen

Campagne Flevoland. Avontuurlijk Dichtbij in 2013
Toerisme Flevoland zet in 2013 met haar campagne opnieuw in op het delen van authentieke ervaringen van avonturiers in Flevoland via social media. Naar aanleiding van de trends in de maatschappij en vrijetijdssector en op basis van de campagne in 2012 kiest de promotieorganisatie voor deze insteek.
In de periode van april tot en met oktober 2013 zullen tientallen avonturiers op pad gaan in Flevoland om verslag te doen van hun belevenissen op hun eigen social media accounts. Het doel is om vrienden en volgers (en ook hun volgers en verder) uit voor hun betrouwbare bron, de avontuurlijke kant van Flevoland te laten zien en ze zo enthousiast te maken om de provincie zelf eens te bezoeken.

Nieuw is, dat er nog meer via social media gedeeld en uitgewisseld gaat worden. De werving van avonturiers vindt bijvoorbeeld volledig plaats via social media. Ook worden ondernemers opgeroepen zichtbaar te zijn op de sociale kanalen en het contact aan te gaan met avonturiers en consumenten.
Op deze manier wil Toerisme Flevoland bereiken dat toeristisch Flevoland op social media meer en beter in de kijker komt bij toeristen en consumenten.

Oproep aan ondernemers
Toerisme Flevoland riep tot slot de toeristisch recreatieve ondernemers in Flevoland op om deel te nemen aan de campagne van 2013 door hun unieke avontuur of meerder avonturen aan te melden bij Toerisme Flevoland.

Meer informatie: www.toerismeflevoland.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *