Wat zijn toekomstige trends en welke verwachtingen hebben consumenten van de toekomst ten aanzien van vrije tijd? Welke invloed heeft hun huidige vrijetijdsgedrag op deze verwachtingen? Hoe kan de voorliefde van de consument voor gaming en gebruik van social media aangewend worden voor de eigen business in de sector toerisme en recreatie? Op maandagmiddag 21 januari gaat Toerisme Flevoland met de sector in op deze vragen tijdens haar eerste netwerkbijeenkomst van 2013 bij de Orchideeën Hoeve in Luttelgeest. Toerisme Flevoland deelt dan ook haar marketingplannen voor 2013.
De toekomst van gaming
Willem-Jan Renger, lector aan de Hogeschool van de Kunsten Utrecht – Faculteit Kunst Media en Technologie en programmaleider Applied Game Design, praat de sector bij over de huidige en toekomstige ontwikkelingen en laat met concrete voorbeelden zien hoe deze ontwikkelingen toegepast kunnen worden in het bedrijfsleven.
Flevolandse avonturen delen
Toerisme Flevoland deelt met de sector hoe zij er in 2013 voor zorgt dat ervaringen in Flevoland nog meer gedeeld worden. Afgelopen jaar zijn avonturiers uitgedaagd om in Flevoland op pad te gaan en hun belevenissen te delen via hun eigen social media kanalen. Tijdens de bijeenkomst laat Toerisme Flevoland zien wat de resultaten daarvan zijn. Daarnaast neemt zij de ondernemers mee in de plannen voor 2013, waarin delen opnieuw een belangrijk deel wordt van de campagne.
Meepraten op #durftedelen2013
Toerisme Flevoland nodigt ondernemers uit om via #durftedelen2013 voorafgaand aan en tijdens de bijenkomst op twitter mee te denken en mee te praten over de ontwikkelingen op het gebied van ‘delen’.
Programma en aanmelden
Naast een interessant middagprogramma met nieuwe inzichten op het gebied van social media en gaming, is er voldoende gelegenheid om te netwerken en een nieuw toeristisch jaar in te luiden.
14.30 uur Inloop
15.00 uur Gaming en social media door Willem-Jan Renger
15.30 uur Toerisme Flevoland
Delen van de ervaringen in 2012 door ondernemers en avonturiers
•
Plannen voor 2013 en vooruitblik op de nieuwe campagne Flevoland. Avontuurlijk Dichtbij.
•
16.30 uur Netwerkborrel
Flevolandse ondernemers in de Toeristische Recreatieve sector die nieuwsgierig zijn naar de marktontwikkelingen en plannen van Toerisme Flevoland, zijn van harte uitgenodigd voor de bijeenkomst.
Aanmelden kan via het aanmeldformulier op www.toerismeflevoland.nl.