Toerisme Amsterdam haakt in op promotie-effect van 30 april

Amsterdam wordt volop versierd voor de bijzondere Koninginnedag van morgen. De organisatie van Amsterdam Marketing ziet dat niet alleen als onderdeel van de feestvreugde, maar ook als geweldige kans om Amsterdam internationaal te promoten. De citydressing draagt er toe bij dat Amsterdam mooi in beeld gebracht wordt door binnen- en buitenlandse TV-zenders en de vele honderden fotografen en toeristen die voor de troonswisseling naar de stad komen.

Beurs van Berlage
Beurs van Berlage

Oranje decoratie
In totaal is er, alleen al van de officiële ontwerp, 4 1/2 kilometer aan stof verwerkt voor de feestelijke banieren en gebouwdecoraties en er hangt 3 kilometer aan vlaggenlijnen in de stad. Op vele gebouwen, trams en bussen prijken kleurrijke vlaggen, de stad is gedecoreerd met vele posters en aan de Overhoekstoren aan het IJ hangt het grootse doek van Nederland van in totaal 2500 m2. Ook het bedrijfsleven doet mee – zo heeft de HEMA heeft samen met Amsterdam op basis van het officiële ontwerp circa 150.000 kroontjes gemaakt welke vanuit basisscholen en op de Dam zullen worden uitgereikt. Ook werd de internationsale pers getrakteerd op oranje HEMA tompoucen.

Feesten en evenementen
Voor de vele bezoekers zijn er, naast de gebruikelijke Koninginnedagactiviteiten, verspreid over de dag en over de stad vele feesten en events georganiseerd. Overal in de stad zijn er schermen waarop de live TV uitzending te volgen is en een tiental welkomstteams staat beschikbaar om de weg te wijzen en vragen te beantwoorden.

amsterdam verwijsbordenInformatievoorziening
Alle informatie over wat er waar in de stad gebeurt, de stadsdecoratie en een live nieuwsfeed is gratis beschikbaar op de “I amsterdam City Guide App”. Vanuit deze app, welke door het hele jaar informeert over events in de stad, kan nu ook een Iamsterdam Koninginnedag postcard worden verstuurd of oranje foto’s op Facebook worden verspreid.

Hotels weten niet optimaal te profiteren
Aan de vooravond van de feestelijkheden ontstond nog een discussie in de media over de hotelprijzen en hotelbezetting in de hoofdstad. Hotelvergelijker Trivago meldde dat de hotelprijzen in Amsterdam waren gestegen naar recordhoogte en dat er rond Koninginnedag de hotels nagenoeg waren volgeboekt. De Amsterdamse afdeling van Horeca Nederland reageerde daarop in Misset Horeca met een bericht dat er nog veel kamers leeg staan. De vraag dringt zich her en der op of de hotels wellicht te hoge prijzen hebben gevraagd in de aanloop naar Koninginnedag.

Voor meer informatie www.iamsterdam.com en www.amsterdam.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *