In oktober heeft de soft launch plaatsgevonden van een bijzonder hotelconcept in Amsterdam; The Unbound. Het is een hotelconcept op basis van diverse huisjesvormen, gelegen in een ruig groen park. Groen en wellness spelen een belangrijke rol.
Je zou het wellicht niet direct verwachten in de drukke metropool Amsterdam; een hotelconcept dat zich profileert met haar natuurgerichte uitstraling. The Unbound wordt omschreven als ‘Boutique hotel met ruimtelijk geplaatste cabins en suites’ Het is een plek waar je persoonlijke welzijn centraal staat en waar je je kunt terugtrekken in een natuurlijke omgeving. Het ‘hotel’ omvat 18 cabins en 16 suites. Net als elk hotel is er een centrale lobby en een hotelbar. Maar er is ook een vuurplaats, een gemeenschappelijke tuin en een meer met zwem- en relaxvoorzieningen. Initiatiefnemers zijn Steengoed BV. & Freelodge bv, vertegenwoordigd door Ton van Oosten. Architecten zijn Jan van Erven Dorens en Renée Appelo (tevens conceptbewaker).
Op 1 oktober vond de ‘soft opening’ opening plaats, waarbij de cabins in The Field (The Lighthouse, Barn, Hideout en Wikkel cabins) boekbaar werden en tevens het restaurant (The Unbound Restaurant) en de bar (The Lobby) openden. Vanaf eind oktober zijn ook de Boardwalk suites open en is het totale hotelaanbod compleet. Vanaf begin november zal bovendien een drijvende ‘barrel sauna’ en dompelbad voor gasten worden geopend en medio december komt daar nog ‘The Spa’ bij, met een turks stoombad.
Opening in coronatijd
De gekozen openingsdatum, midden in de coronarestricties, brengt natuurlijk de nodige beperkingen met zich mee. Woordvoerder Aimee Rutumalessij legt uit hoe daar op wordt ingespeeld: “Door de corona crisis zien we inderdaad grote verschuivingen in de markt. The Unbound is zo ingericht dat het voor zowel de nationale als de internationale gast een aantrekkelijke plek is, en dan zowel particulier als zakelijk. Door alle reisrestricties en covid maatregelen, zien we nu juist een grote hoeveelheid Nederlandse gasten die toch voor een ‘staycation’ gaan. Waar de internationale gast, helaas nog niet kan komen. Hetzelfde geldt voor de event/zakelijke markt, die we helaas nog niet kunnen bedienen. Gezien de hoeveelheid aanvragen die er on hold staan, hebben we er alle vertrouwen in dat zodra de regels het weer toestaan, we hier snel stappen kunnen zetten.
Als hotel, kunnen we gelukkig voor onze gasten het restaurant en de bar wel openen. Daarnaast bieden we ‘cabin service’ aan. Wat roomservice voor je cabin is. De opzet van The Unbound, de ruimtelijkheid en faciliteiten, zorgen ervoor dat we gasten een nagenoeg contactloos verblijf kunnen bieden, wat uiteraard voor veel mensen aantrekkelijk is.”
Meer informatie: www.unbound-amsterdam.com