Het Vlaamse Technopolis opende afgelopen vrijdagavond voor het eerst haar deuren exclusief voor volwassenen. Zo’n 1.300 bezoekers genoten van Night@Technopolis, een avond vol beleving, wetenschap en muziek. Het evenement was weken op voorhand uitverkocht.
Traditioneel richt Technopolis zich op gezinnen met kinderen, maar met deze nieuwe formule speelt het belevingscentrum in op de veranderende demografie. Het aantal gezinnen met jonge kinderen neemt af, terwijl het aandeel volwassenen en ouderen met tijd en interesse voor betekenisvolle vrijetijdsactiviteiten groeit. Voor aanbieders van attracties en musea ontstaat daarmee een nieuwe doelgroep.
redactionele duiding
Tijdens Night@Technopolis konden bezoekers onder meer deelnemen aan een silent disco, een science battle en een wetenschapscafé. Ook kregen ze de kans om ongegeneerd op het spijkerbed te liggen of mee te doen aan workshops.
Ester Blockx, Marketing & Sales Director van Technopolis: “We hebben bewezen dat er in Technopolis geen leeftijd op nieuwsgierigheid en verwondering staat. Wie als kind fan was van Technopolis, komt later terug als volwassene. Zo brengen we verschillende generaties samen rond wetenschap en innovatie.”
Vanwege het succes van de eerste editie komt er een tweede editie van Night@Technopolis op vrijdagavond 6 maart.
Meer informatie: www.technopolis.be