Sterke groei binnenlands en buitenlands toerisme in Den Haag

Den Haag wordt door Nederlanders steeds meer ontdekt als bestemming voor een weekendje weg. Dat blijkt uit de laatste cijfers van het CBS over het eerste half jaar van 2016. Den Haag laat als enige grote stad een stevige groei zien aan overnachtingen van Nederlanders. Het aantal overnachtingen van Nederlanders in Den Haag steeg het eerste half jaar (tot en met juni) met 7,3%.

toeristen voor het vredespaleis2Het aantal overnachtingen van buitenlanders in Den Haag steeg in deze periode met 7,7%.
Karsten Klein (wethouder Stedelijke Economie, Zorg en Havens): “Den Haag is als city trip overduidelijk ontdekt. Daar zijn we trots op, de enige grote stad met een stevige groei. Den Haag is dan ook uniek: een internationale stad van Vrede en Recht, een geweldig winkel – en cultuuraanbod én bovendien de enige stad in Nederland aan zee.”

Marco Esser, directeur Den Haag Marketing: “In de mooie zomermaanden juli, augustus en september was Den Haag zowel bij Nederlanders als bij buitenlanders een populaire vakantiebestemming. Ik verwacht dan ook dat de groei van het eerste half jaar het tweede half jaar fors doorzet. Het najaar ziet er ook goed uit. We verwachten veel internationale en nationale bezoekers die komen voor onze musea. In het Mauritshuis (Vermeer en tijdgenoten uit de Britse Royal Collection), het Gemeentemuseum Den Haag (Hubert de Givenchy: To Audrey Hepburn with Love ) en Beelden aan Zee (Picasso aan zee) zijn toptentoonstellingen te zien en het net geopende Voorlinden in Wassenaar is een ‘must see’.

Den Haag Marketing heeft de strategie dat anderen het verhaal over de stad vertellen. Als eerste Nederlandse stad is een Bloggershuis ter beschikking gesteld aan inmiddels tientallen invloedrijke bloggers, die Den Haag promoten als stad aan zee. Morgen ontvangt Den Haag Marketing 30 invloedrijke bloggers voor een lunch in de tuin van het Vredespaleis, waarna de bloggers op de fiets naar Scheveningen gaan en onder meer het reuzenrad op de Pier bezoeken.
Marco Esser: “Alles bij elkaar ontvangen we deze maand een record aantal van zo’n 100 (inter)nationale reisjournalisten, bloggers, vloggers en Instagrammers. Die strategie werpt overduidelijk haar vruchten af.”

Bron en meer informatie: Den Haag Marketing

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *