Stad Utrecht focust op doelgroep Postmoderns

In de campagne ‘Echt Utrecht’ van Centrummanagement Utrecht en Toerisme Utrecht delen ondernemers, inwoners en bezoekers tips over activiteiten, bijzondere plekken en winkels in de stad met elkaar. De campagne heeft als doel om Utrecht als aantrekkelijke vrijetijdsbestemming te positioneren bij de Postmoderns en het bezoek aan de stad te doen laten toenemen.

Tour de France UtrechtCampagne in Nederland
Om Utrecht top-of-mind te krijgen als vrijetijdsbestemming bij Nederlanders, maakt Toerisme Utrecht in de campagne gebruik van promotie via stations, Facebook en online bannering op websites zoals nu.nl. De campagne is in de maand juni zichtbaar op NS-stations in de provincie Utrecht en Amsterdam. Vanuit de regio Amsterdam blijkt de interesse in een bezoek aan Utrecht groot te zijn. In deze regio wonen veel Postmoderns, de hoofddoelgroep van de campagne. Een Postmodern is gemiddeld tot hoog opgeleid, heeft een brede interesse in zowel high- als low culture, is individualistisch en ondernemend. Vrijheid, creativiteit en tolerantie zijn belangrijke waarden voor deze leefstijlsegmentatiegroep. Door het slimme, creatieve en bruisende karakter van Utrecht, sluit de stad als vrijetijdsbestemming goed aan bij de behoeften van de Postmoderns.

De postmoderne doelgroep is niet de enige doelgroep waar Toerisme Utrecht zich op richt. Via andere gerichte campagnes en kanalen worden weer andere doelgroepen aangesproken voor een bezoek aan Utrecht. Zo worden voornamelijk ‘Traditionals’ aangesproken met de Winter Utrecht campagne en wordt bij de collectieve marketing van musea de ‘Upper Class’ meer aangesproken .

Tips van locals
Op het platform echtutrecht.nl kunnen zowel bezoekers, bewoners als ondernemers hun tips over de stad uploaden. Het platform biedt met deze persoonlijke tips van anderen inspiratie voor een bezoek in Utrecht. Op termijn wordt de website geïntegreerd met de website bezoek-utrecht.nl. Deze website, waarop toeristische informatie te vinden is van Toerisme Utrecht, wordt momenteel vernieuwd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *