Rivierenland zet betrokken regio in bij toeristische promotie

Tijdens de officiële opening van het toeristisch seizoen in Rivierenland werden twee nieuwe producten gelanceerd in nauwe samenwerking met de ondernemers uit het gebied. De slogan ‘…. Steeltje hart’ is zo goed aangeslagen dat regio’s, bedrijven en ook bezoekers zich er graag mee willen afficheren. Vandaar dat er een speciale website is gelanceerd waarmee iedereen zijn eigen logo kan creëren. Naast het toeristisch magazine RVRNLND verschijnt er in 2014 ook een kidsmagazine; RVRNLND voor kids.

Betrokkenheid
De concurrentie op het gebied van regiopromotie wordt steeds heviger en professioneler. Met een foldertje op een vakantiebeurs red je het niet meer. Waar voorheen de focus lag op naamsbekendheid wordt het tegenwoordig steeds belangrijker om betrokkenheid te creëren. Burgemeester Steenkamp van West Maas en Waal noemde als kracht van de regio vooral de kleinschaligheid en persoonlijke benadering. Wat hij de ondernemers wil meegeven: “Straal eenheid uit.”
Hij werd later op zijn wenken bediend. De slogan ‘… Steeltje hart’ wordt door steeds meer bedrijven omarmd. Vanuit de ondernemers kwam de vraag of zij die slogan ook kunnen gebruiken voor hun eigen bedrijf? Daarvoor is nu de website www.wiesteeltjehart.nl gelanceerd. Daar kan iedereen, dus ook de fans van Rivierenland, Bommelerwaard, dDe Betuwe en het Land van Maas en Waal, een logo met hun eigen naam creëren.
De website is nu al zeer enthousiast ontvangen en past in het streven om meer betrokken fans voor deze regio te creëren.

opening_kidsboekje-300x225Nieuw kidsmagazine
Nieuw dit jaar is de publicatie ‘RVRNLND voor kids’. Daarmee wil Rivierenland zich nadrukkelijker profileren met alle leuke activiteiten voor kids in deze regio. Het eerste exemplaar van het kindermagazine werd in ontvangst genomen door de kleinkinderen van de vaste fotograaf van RBT Rivierenland, die al jaren worden gevolgd via het RVRNLND magazine. Naast een overzicht van kindvriendelijke attracties bevat het boekje ook spelletjes, kleurplaten en vakantietips. Zoals bezoekers van Rivierenland dat inmiddels gewend zijn, is ook dit boekje gratis verkrijgbaar.

Tijdens de opening van het toeristisch seizoen werd er ook aandacht besteed aan de promotiestrategie voor het komende seizoen en een visie op samenwerking tussen gemeenten, bedrijven en het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland.

Meer informatie: www.rivierenland.biz

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *