Resort Valley op de Veluwe kiest voor het familiaire topsegment

Op 11 september werd het bijzonder luxe Resort Valley in Wekerom (hartje Veluwe) geopend. De verhuur is al enige tijd geleden gestart, maar de oplevering van de laatste villa’s was aanleiding om de opening officieel te vieren. Het park is direct gekoppeld aan Park Berkenrhode waar de gasten o.a. gebruik kunnen maken van de centrumvoorzieningen w.o. het kwalitatief goede restaurant Le Grand Café.

  • Bijzonder luxe vakantiepark concept met 35 vakantiewoningen.
  • verschillende typen van accommodaties; van groepsaccommodaties voor maximaal 26 personen, tot huizen op hoogte (de natuurvilla’s) en enkele tussenvormen.
  • Alle woningen hebben wellnessvoorzieningen – sommigen zelfs een inpandig zwembad
  • Voor kinderen zijn er enkele natuurlijk ingerichte speelplekken.
  • Het relatief compacte park heeft heen eigen centrale voorzieningen.

Tijdens het openingsevent werd ook de laatste villa verkocht voor een bedrag boven het miljoen. Het is volgens marketeer Wouter van der Meer een goede zet geweest van projectontwikkelaar Thij Verspaget om te kiezen voor het absolute topsegment: “Er is nog altijd veel vraag naar een bijzondere ervaring met een zeer grote mate van comfort. Op dit park zijn alle woningen voorzien van wellness en enkele zelfs met een zwembad op de kelderverdieping. Een deel van de voorzieningen is ook extra toegankelijk gemaakt met o.a. een traplift en een zwembadlift zodat iedereen in de familie mee kan doen. We zien nu al dat de investeringen in toegankelijkheid een schot in de roos is geweest. Daar is veel vraag naar.”

Verhuurrendement is van invloed op de vastgoedwaarde

Van der Meer stelt dat ook bij dit soort hoge investeringen het prima mogelijk is om verhuurrendement te behalen: “Veel projectontwikkelaars kijken vooral naar de verkoopwaarde van het vastgoed bij de oplevering. De ontwikkelaar van dit park kijkt verder en herkent dat een vakantiewoning die goed verhuurd wordt, alleen al daardoor meer waard wordt. Wij (Meer Leisure) zijn al in een vroeg stadium betrokken geraakt bij dit project en hebben geholpen bij de doelgroepkeuze en het businessconcept dat daar op aansluit. Door al in een vroeg stadium strategische keuzes voor doelgroepen te maken geeft je je park een voorsprong op de concurrentie. Dit is de belangrijkste reden dat we nu, tijdens de exploitatie, ook onze beloftes voor rendement kunnen waar maken.”

Gaat de voorgenomen BTW-verhoging nog roet in het eten gooien?

Van der Meer: “Hier worden we natuurlijk niet blij van. Voor de hele sector is dit een slechte zaak. Ik verwacht echter dat het luxe segment, waarin wij actief zijn, daar relatief minder last van ondervindt. Overigens maken we per huistype een berekening van het verwacht rendement. Er is geen sprake van een gegarandeerd rendement voor het hele park. Maar het is natuurlijk in ons belang om investeerders tevreden te houden. Verpaget is alweer bezig met een volgend project, dit keer in het buitenland, en heeft een goede naam hoog te houden.”

“Je bent gek als je je merknaam uit handen geeft”

Veel projectontwikkelaars kiezen ervoor om de verhuur en exploitatie over te laten aan de grote keten. Jullie houden alles in eigen hand. Kun je uitleggen waarom je dit zo aanpakt?

Van der Meer: “Dat is voor ons een bewuste keuze. Als je het park laat aansluiten bij een grote keten raak je je eigen merknaam kwijt bent en ben je niet meer goed in staat om je los van een grote ketennaam te profileren. En als je toch een eigen profiel opbouwt, dan ben je altijd aan die keten gelieerd. Eigen merknamen kunnen tegenwoordig gewoon een stuk sterker scoren dan grote ketens. Tevens ligt de focus bij een eigen branding op jou als organisatie zelf, en niet op de keten.

Ook raak veel van je flexibiliteit kwijt; bijvoorbeeld op het gebied van aankomst- en vertrekdatum. Wij kunnen met een relatief klein park ook focussen op een goed omschreven nichemarkt, waarvoor we alles optimaliseren. Voor Resort Valley wordt die doelgroep omschreven als: ‘Families die een heel bijzondere tijd samen willen beleven’. De wellnessruimtes worden daarbij ingezet als onderscheidende voorzieningen – die bovendien ook de verhuurwaarde per accommodatie naar een hoger niveau tillen.”

Meer informatie:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *