Op 10 september organiseerde RBT-kan een bijeenkomst om de toeristische partners te informeren over de marketingactiviteiten voor het jaar 2014. Meer dan honderd vertegenwoordigers van het toeristisch bedrijfsleven uit de regio Arnhem Nijmegen woonden het evenement bij en kregen presentaties over diverse projecten en participatiemogelijkheden.
Presentaties
Het op 10 september aanwezige gezelschap kreeg tal van presentaties waarin werd verteld waarop RBT KAN de promotionele accenten voor 2014 zal leggen. Directeur Jurriaan de Mol: ”In het jaar 2014 zal internationale aandacht worden gevraagd voor de Liberation Route Europe met focus op 70 jaar Operation Market Garden en in 2015 70 jaar bevrijding . Daarnaast wordt de nationale, multimediale campagne “Gelderland levert je mooie streken…” in 2014 voortgezet middels televisie-, radio-, online- en outdoormarketingactiviteiten.” Hiermee worden de vier Gelderse streken (Veluwe, Achterhoek, Arnhem Nijmegen en Rivierenland) sterker op de toeristische kaart van Nederland gezet.
Consumentgericht maar ook zakelijk toerisme
RBT KAN onderneemt in 2014 bovendien tal van activiteiten om de sterke punten van het gebied zoals bijvoorbeeld de cultuurhistorie, wellnessfaciliteiten, wijnbouw, fiets- en wandelmogelijkheden extra onder de aandacht van de consument te brengen. Naast dat scala aan consumentgerichte marketingactiviteiten is RBT KAN ook actief om de regio nationaal en internationaal als bestemming onder de aandacht te brengen bij de organisatoren van zakelijke bijeenkomsten. Dat gebeurt niet alleen op eigen kracht maar ook in nauwe samenwerking met de Gelderse collega’s en internationale marktpartijen als het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen en Meeting Planners International.
Hechte samenwerking
RBT KAN werkt intensief samen met vele honderden toeristische bedrijven in de regio Arnhem Nijmegen. Die bedrijven variëren van grote attracties en musea van internationaal niveau tot eenvoudige maar karaktervolle bed & breakfast-adressen. Ook grote hotelketens en de organisaties van grootschalige evenementen doen veelvuldig een beroep op de expertise van RBT KAN. Vanzelfsprekend zijn er ook korte lijnen naar lokale, provinciale en landelijke overheden om de financiering van de projecten mogelijk te maken. Met de promotionele inspanningen van RBT KAN is jaarlijks een bedrag van ca. € 3 miljoen gemoeid.
Bron: persbericht Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen
Eén reactie